Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Spännande med medeldistans LeifA!

Kjell, nu är det du som slingrar dig 😉 Som sagt om du går med på att fortsätta streaken även efter 31/12 så lovar jag att jag hjälper dig hålla gruppen och satsningen vid liv, genom att själv börja igen. Jag gör det int

Det var ett tag sedan vi såg till dig Fredrika! Det är många från förr som jag saknat, läsa bloggar mm. Tittade in i din andra blogg men inget där heller. Var så imponerad av dina långlöpningar! 🙂

Ina Scot, ännu en bekanting, roligt!

Fredrika, jag vet att den här länken är relevant för dej, om du inte redan läst den

Barkley Marathon...

Issues

Hahaha! Du är inte den första som skickar stories om the Barkley Marathons. Vad får er att tro att just jag gillar det mest galna och sjuka loppet överhuvudtaget?

(sanningen är dock att jag varit besatt av Barkley ända sedan jag började springa, typ 😉

Sloganen "suffering without a point" är ju genialisk. Den skulle passa på många tävlingar, eller kanske på löpning i allmänhet.

Också sagt om Barkley Marathons:
“Every race has bad places, this one just doesn’t have any good places.”

Var kan vi hitta nåt liknade i sverige?

Tack för länken till artikeln, den var verkligen grym! Och då är jag ändå egentligen inte särskilt intresserad av ultralöpning. Det är talande men tråkigt att det är en smal kulturtidskrift som The Believer snarare än en löpartidning som publicerar en såd

Peter: det är en tidsfråga. Du kommer inte bli besviken.

Pontus: kanske för att the Barkley Marathons inte har något med löpning att göra. Eller för att löpartidningar inte fattat vad löpning handlar om. Jag har en annan fantastisk beskrivning av BM som

Intressant...får väl ordna en BM i Stockholm då. Jag vet exakt var det skulle passa.