Quote from Guest on 25 August 2009, 21:49Är det nån av er som har sånna? Är det härligt? Får ni ont i knäna?
Är det bäst för vana löpare eller kan jag med ha som bara löper på hobbynivå?
Tacksam för svar- Är så himla sugen på ett par
http://www.northsport.se/product.html/fivefingers-sprint---
Är det nån av er som har sånna? Är det härligt? Får ni ont i knäna?
Är det bäst för vana löpare eller kan jag med ha som bara löper på hobbynivå?
Tacksam för svar- Är så himla sugen på ett par
http://www.northsport.se/product.html/fivefingers-sprint---
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 21:59Firar en vecka med mina sprint imorn och kan lätt konstatera att det är årets bästa köp. Bara positivt för knäna, det enda jag kände av efter första dagen var lite träningsvärk i fotvalvet. Sprungit i dem två gånger och efter första passet deklarerade jag
Firar en vecka med mina sprint imorn och kan lätt konstatera att det är årets bästa köp. Bara positivt för knäna, det enda jag kände av efter första dagen var lite träningsvärk i fotvalvet. Sprungit i dem två gånger och efter första passet deklarerade jag
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 22:02Hehe det låter ju bra det! Så då ska jag inte ha i hälen först, tror jag har det i dagens skor.. Men det är iofs ett par gamla skitskor :/
Men då borde jag verkligen prova dom då med andra ord. Är sååå himla sugen. Men vill höra vad andra tycker om det,
Hehe det låter ju bra det! Så då ska jag inte ha i hälen först, tror jag har det i dagens skor.. Men det är iofs ett par gamla skitskor :/
Men då borde jag verkligen prova dom då med andra ord. Är sååå himla sugen. Men vill höra vad andra tycker om det,
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 22:21Intressant att de visar en film där de gör allt utom saker som man gör med fötterna... Men det skulle väl vara vackert antar jag... 😉
Intressant att de visar en film där de gör allt utom saker som man gör med fötterna... Men det skulle väl vara vackert antar jag... 😉
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 22:25Det har jag inte ens kollat på 😛
________
Nu har jag och fattar precis vad du mnenar! ^^
Det har jag inte ens kollat på 😛
________
Nu har jag och fattar precis vad du mnenar! ^^
Quote from Lars Mörrby on 26 August 2009, 08:03Tänk bara på att du börjar försiktigt. Bara korta sträckor i början och inte för ofta. Annars blir det precis som med all annan träning man ökar på för fort - skador.
Tänk bara på att du börjar försiktigt. Bara korta sträckor i början och inte för ofta. Annars blir det precis som med all annan träning man ökar på för fort - skador.
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 08:26Också sugen på att testa ett par sådana här! 🙂 Kanske inte för längre sträckor på asfalt, utan mest mjukare underlag. Stör mig dock lite på att de tar tusen spänn för dessa, tycker de borde vara betydligt billigare att tillverka än ett par skor. Men det
Också sugen på att testa ett par sådana här! 🙂 Kanske inte för längre sträckor på asfalt, utan mest mjukare underlag. Stör mig dock lite på att de tar tusen spänn för dessa, tycker de borde vara betydligt billigare att tillverka än ett par skor. Men det
Quote from Therese Linner on 26 August 2009, 08:53Jag har Fivefingers KSO (Keep Stuff Out) och de är fantastiska. Ingen risk att få småsten/barr/whatever i skon där. Jag har bara sprungit mycket korta sträckor i dem än så länge, men de är också kanon att segla i. Schysst grepp på båten!
Helt OT: De går
Jag har Fivefingers KSO (Keep Stuff Out) och de är fantastiska. Ingen risk att få småsten/barr/whatever i skon där. Jag har bara sprungit mycket korta sträckor i dem än så länge, men de är också kanon att segla i. Schysst grepp på båten!
Helt OT: De går
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 10:05Så länge man inte ska stå längst fram och hoppa, då vill jag ha nåt som skyddar OVANSIDAN på mina tår. 😉
Är också lite sugen, kanske blir ett par som halvmarapresent till mig själv...
Så länge man inte ska stå längst fram och hoppa, då vill jag ha nåt som skyddar OVANSIDAN på mina tår. 😉
Är också lite sugen, kanske blir ett par som halvmarapresent till mig själv...
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 10:10Är det nån som vet om det finns det ökad risk för plantar fasciit med five fingers? Vanliga skor brukar ju ha lite hålfotsstöd.
Och hur fungerar det med vanliga skoinlägg (moddade för tår) för de som behöver såna?
Är det nån som vet om det finns det ökad risk för plantar fasciit med five fingers? Vanliga skor brukar ju ha lite hålfotsstöd.
Och hur fungerar det med vanliga skoinlägg (moddade för tår) för de som behöver såna?