Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFivefingers
You need to log in to create posts and topics.

Tomas: Då ligger jag nog också i samma riskgrupp, trots pulsklocka och ett samvete som ibland skriker "ta det lugnt nu" så krävs det tyvärr inte mycket för att jag ska dras med i ett högre tempo än planerat. Körde du miltävlingar i FF eller ännu längre di

Jag sprang långa terräng-DM (12 km) på Gotland i dagsfärska VFF KSO våren 2010. Dessutom ett par kortare tävlingar samma vår (ett 5k terränglopp i aquasocks och ett 1 500 meterslopp på bana barfota) utan "normala" skor.

EDIT: Vill tillägga att de tre täv

Att undvika kvaliten i början med VFF är ett bra råd. Hela förra året byggde jag medvetet bara volym försiktigt för att vänja kroppen och låta den anpassa sig. Eftersom jag inte hade någon tidigare bas att ta hänsyn till körde jag allt minimalistiskt & ba

Eller kan man köra efter konceptet "barfota & bakfull". Det är svårt att ta i för mycket då.
Vågar man inte helt barfota så kan man åtminstone vara bakfull.

Kanonbra råd. Mitt gällande pers (1:21:47) på halvmaran satte jag lite lätt bakis efter tre timmars sömn på en jävligt obekväm tältsäng. Med perfekt laddning har jag aldrig kommit närmare det än en minut...