Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 15:19Anders. Det här med framfotslöpning har missuppfattats ganska rejält. Jovisst är det nästan bara sprint- och medeldistansare (och till viss del snabbare 5-10k-löpare) som springer enbart på framfoten.
När man pratar långdistans är det vettigt att dela i
Anders. Det här med framfotslöpning har missuppfattats ganska rejält. Jovisst är det nästan bara sprint- och medeldistansare (och till viss del snabbare 5-10k-löpare) som springer enbart på framfoten.
När man pratar långdistans är det vettigt att dela i
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 18:22@Erik: Inga som helst problem att ha en halv cm till godo för de små tårna, inget skav eller liknande.
Om din stortå tar i längst fram så är det säkerligen inga problem, så länge inte det trycker mot tån och känns trångt.
@Erik: Inga som helst problem att ha en halv cm till godo för de små tårna, inget skav eller liknande.
Om din stortå tar i längst fram så är det säkerligen inga problem, så länge inte det trycker mot tån och känns trångt.
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 20:51@Totteman
Jag har också beställt ett par invisible, skall bli riktigt kul att testa att springa i dom.
@Totteman
Jag har också beställt ett par invisible, skall bli riktigt kul att testa att springa i dom.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 11:44Efter att nu ha investerat i ett par VFF Speed så sitter man här och är aningen missnöjd!
Inte för att löpningen är tråkig på något sätt, tvärtom känns det väldigt roligt att springa och fortare går det jämfört med tidigare. Nej, det som stör mig är att
Efter att nu ha investerat i ett par VFF Speed så sitter man här och är aningen missnöjd!
Inte för att löpningen är tråkig på något sätt, tvärtom känns det väldigt roligt att springa och fortare går det jämfört med tidigare. Nej, det som stör mig är att
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 12:14Ja skäms på er. Det vet ju alla att det är att man förändrar sin löpstil som ger träningsvärken inte skovalet. (H)
Erik ska bara njuta och va glad 😀
Ja skäms på er. Det vet ju alla att det är att man förändrar sin löpstil som ger träningsvärken inte skovalet. (H)
Erik ska bara njuta och va glad 😀
Quote from Tini Kjellin on 6 September 2012, 22:22Du var kanske inte en häl löpare tidigare och behöver inte ändra ditt steg så mycket. Det är bara att gratulera.
Du var kanske inte en häl löpare tidigare och behöver inte ändra ditt steg så mycket. Det är bara att gratulera.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 22:35Erik, som jag ser i din kalender så spelar du en hel del basket & tennis. Kanske i låga odämpade skor som du studsar runt en del i på framfötterna? Samma sak kan ofta ses för boxare, handbollspelare och andra idrottare som tränat upp fötter och vader med
Erik, som jag ser i din kalender så spelar du en hel del basket & tennis. Kanske i låga odämpade skor som du studsar runt en del i på framfötterna? Samma sak kan ofta ses för boxare, handbollspelare och andra idrottare som tränat upp fötter och vader med
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:09Fredric: Nja, visst har jag spelat en del tennis och basket i sommar men i minuter räknat är det ju inte särskilt lång tid. Historiskt sett har jag iofs spelat väldigt mycket tennis, men jag tror nog inte jag kan skylla på skorna heller. Efter att ha åkt
Fredric: Nja, visst har jag spelat en del tennis och basket i sommar men i minuter räknat är det ju inte särskilt lång tid. Historiskt sett har jag iofs spelat väldigt mycket tennis, men jag tror nog inte jag kan skylla på skorna heller. Efter att ha åkt
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:22Hälsenan, fotens skelett, you name it.
Jag hade också en relativt enkel övergång muskulärt men drog på mig stressfraktur i foten i stället. Så ta det lugnt och släng inte de andra skorna utan varva under lång tid framöver.
En bra idé under första året e
Hälsenan, fotens skelett, you name it.
Jag hade också en relativt enkel övergång muskulärt men drog på mig stressfraktur i foten i stället. Så ta det lugnt och släng inte de andra skorna utan varva under lång tid framöver.
En bra idé under första året e
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 10:35Erik, messa mig din hemadress så kan jag skicka över ett paket med rejäl träningsvärk i vaderna... Jag har så det räcker till dig med 😀
Erik, messa mig din hemadress så kan jag skicka över ett paket med rejäl träningsvärk i vaderna... Jag har så det räcker till dig med 😀