Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:23Lars: Men här på FB finns väl inga hällöpare? Alla har ju lärt om själva och har numera en perfekt framfotslandning.
Lars: Men här på FB finns väl inga hällöpare? Alla har ju lärt om själva och har numera en perfekt framfotslandning.
Quote from Jonny Persson on 18 June 2012, 15:25En hällöpare känner definitivt skillnad men det finns inget egenvärde att springa på framfoten hela tiden. Det var så jag tänkte.
En hällöpare känner definitivt skillnad men det finns inget egenvärde att springa på framfoten hela tiden. Det var så jag tänkte.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:28Det underliga är att jag och andra äldre barfota hällöpare på asfalt springer lättare framfota på gräs.
En orsak tycker vi är att det är så mycket skönare på gräs än asfalt.
Man får liksom vingar. 🙂
Farten ökar och det blir mer framfota.Lars. Ditt p
Det underliga är att jag och andra äldre barfota hällöpare på asfalt springer lättare framfota på gräs.
En orsak tycker vi är att det är så mycket skönare på gräs än asfalt.
Man får liksom vingar. 🙂
Farten ökar och det blir mer framfota.
Lars. Ditt p
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 16:05Åter detta maniska snack om "framfötterna". Vad är det som hindrar folk från att använda hela foten för löpning?
Hällöpare springer inte på hälarna
Barfotalöpare springer inte på tå eller ens på framfotEller är jag ett udda freak som använder foten när
Åter detta maniska snack om "framfötterna". Vad är det som hindrar folk från att använda hela foten för löpning?
Hällöpare springer inte på hälarna
Barfotalöpare springer inte på tå eller ens på framfot
Eller är jag ett udda freak som använder foten när
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 16:14Bra Peter.
Har försökt komma på hur mycket av varje del jag använder:
75% häl
20% helfot
5% framfot
vad gäller landningen.
Avrundade tal.Nu "springer" jag så gott som alltid långt - väldigt långt.
Bra Peter.
Har försökt komma på hur mycket av varje del jag använder:
75% häl
20% helfot
5% framfot
vad gäller landningen.
Avrundade tal.
Nu "springer" jag så gott som alltid långt - väldigt långt.
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 16:23Jag brukar försöka visa framfötterna...
Jag brukar försöka visa framfötterna...
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 16:27Ja, det märks tydligt i vissa diskussioner. 😉
Ja, det märks tydligt i vissa diskussioner. 😉
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 16:50Med tanke på hur fötterna känns efter långpass så tror jag att jag använder 40% häl / 40% hel / 40% fram, Det är därför det är så trångt i skorna 😉
Med tanke på hur fötterna känns efter långpass så tror jag att jag använder 40% häl / 40% hel / 40% fram, Det är därför det är så trångt i skorna 😉
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 16:51"half man, half bear and half pig"
"half man, half bear and half pig"
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 16:47Då måste jag slänga in en fråga också.
Jag är inte direkt löpare, utan föredrar träningsformer med mer variation såsom jympa, dans o dylikt.
Nu har jag blivit medlurad på Tjurruset i oktober och står och funderar på om jag ska satsa på vanliga löparsko
Då måste jag slänga in en fråga också.
Jag är inte direkt löpare, utan föredrar träningsformer med mer variation såsom jympa, dans o dylikt.
Nu har jag blivit medlurad på Tjurruset i oktober och står och funderar på om jag ska satsa på vanliga löparsko