Quote from Guest on 6 May 2008, 20:20Tänk er 20 grader varmt, stålande sol med gröna ängar och ni kör lagtempo med en kompis när: *Pling* - en eker i bakhjulet går av! 🙁
Min frågor är då:
*Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern?
Tänk er 20 grader varmt, stålande sol med gröna ängar och ni kör lagtempo med en kompis när: *Pling* - en eker i bakhjulet går av! 🙁
Min frågor är då:
*Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern?
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 20:30BRA frågor - har inga svar, men bra frågor *vill ha svar*! 🙂
BRA frågor - har inga svar, men bra frågor *vill ha svar*! 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 20:35Jag har aldrig pajat en eker. Har inte varit med på nån klubbrunda där det hänt andra heller. Har man bra hjul är det inget egentligt problem.
Det är inte säkert att meken ens rört hjulen på servicen. Var de redan raka och fina, och ekrarna normalt spänd
Jag har aldrig pajat en eker. Har inte varit med på nån klubbrunda där det hänt andra heller. Har man bra hjul är det inget egentligt problem.
Det är inte säkert att meken ens rört hjulen på servicen. Var de redan raka och fina, och ekrarna normalt spänd
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 21:07Jag föredrar servicebil, tyvärr så är det ovanligt och då får man skaffa välbyggda hjul som håller.
Jag föredrar servicebil, tyvärr så är det ovanligt och då får man skaffa välbyggda hjul som håller.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 21:26Det spelar ingen roll om du klipper av ekern eller lindar den trasiga ekern runt en annan
Jag har haft ett ekerbrott på min raser och hjulet blev ganska skevt så det var bara att köra lugnt och städat hem,, på mountainbiken har jag fått massa ekerbrott m
Det spelar ingen roll om du klipper av ekern eller lindar den trasiga ekern runt en annan
Jag har haft ett ekerbrott på min raser och hjulet blev ganska skevt så det var bara att köra lugnt och städat hem,, på mountainbiken har jag fått massa ekerbrott m
Quote from Berit Bengtson on 6 May 2008, 22:01Per Grönberg undrade:
> Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern?
Ja, vad du gör med den spelar ingen som helst roll> ska jag gå tebaks och hävda att de spänt för hårt?
NEJ. I normala hjul går in
Per Grönberg undrade:
> Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern?
Ja, vad du gör med den spelar ingen som helst roll
> ska jag gå tebaks och hävda att de spänt för hårt?
NEJ. I normala hjul går in
Quote from Fredric Lagerström on 6 May 2008, 22:21Ha ha. Ekerbrott min hemmaplan! Har haft ett i höstas och ett nu i vår efter bara 24 mils cykling efter det första ekerpajjet. Det är ett gammalt hjul med Maillard700 nav och Mavic fälg. Jag har lämnat in hjulet, det räckte med hjulet som han här ovan sk
Ha ha. Ekerbrott min hemmaplan! Har haft ett i höstas och ett nu i vår efter bara 24 mils cykling efter det första ekerpajjet. Det är ett gammalt hjul med Maillard700 nav och Mavic fälg. Jag har lämnat in hjulet, det räckte med hjulet som han här ovan sk
Quote from Funbeat user on 7 May 2008, 14:09Det finns en anledning till att ekrarna går av på kranssidan: De är hårdare spända, eftersom avståndet till från flänsen till centrum är större för att dreven skall få plats på höger sida.
Det finns en anledning till att ekrarna går av på kranssidan: De är hårdare spända, eftersom avståndet till från flänsen till centrum är större för att dreven skall få plats på höger sida.
Quote from Funbeat user on 7 May 2008, 20:24Det finns en anledning till: Om kedjan hoppar av inåt, vilket har hänt mig några gånger, så skaver den av lite av ekrarna. När ekrarnas tvärsnittsarea minskar ökar spänningen i materialet där, vilket gör att man lättare får utmattningsbrott.
Det finns en anledning till: Om kedjan hoppar av inåt, vilket har hänt mig några gånger, så skaver den av lite av ekrarna. När ekrarnas tvärsnittsarea minskar ökar spänningen i materialet där, vilket gör att man lättare får utmattningsbrott.
Quote from Fredric Lagerström on 10 May 2008, 08:07Jag var och hämtade ut mitt hjul härom dagen. Ytterligare sex ekrar hade gått av,
sade reparatören under reparationproceduren. "- Ja, de gör de när man börjar massera fälgen" sa han. Nu körde jag 40 km på morgonen idag . Hjulet höll och rullade på fint.
Jag var och hämtade ut mitt hjul härom dagen. Ytterligare sex ekrar hade gått av,
sade reparatören under reparationproceduren. "- Ja, de gör de när man börjar massera fälgen" sa han. Nu körde jag 40 km på morgonen idag . Hjulet höll och rullade på fint.