Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 09:16Då var det en morgontur i sann morgonturstempo.
Då var det en morgontur i sann morgonturstempo.
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 10:06Snitt 28 km/h Aadu, jAa du, snart kan du hålla takten med mig.
Snart dax för en tur igen, kanske? Fast du vill nog springa varvet först.
Snitt 28 km/h Aadu, jAa du, snart kan du hålla takten med mig.
Snart dax för en tur igen, kanske? Fast du vill nog springa varvet först.
Quote from Fredric Lagerström on 10 May 2008, 11:07Jaaaaa; gärna tur snart igen AM. Men det blir väl som sist, wrooom, oså får jag tänka: Jaha, där brände hon iväg. 😉
Jaaaaa; gärna tur snart igen AM. Men det blir väl som sist, wrooom, oså får jag tänka: Jaha, där brände hon iväg. 😉
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 11:13Det är då man tänker: Snart är hon uppe i 28 km/h och då står det en osynlig vägg där, har jag läst på FB.
Man sprätter till med klenbenen o lägger sig på rulle och låter någon piggare dra ett tag så man inte får vindeksem.
Det är då man tänker: Snart är hon uppe i 28 km/h och då står det en osynlig vägg där, har jag läst på FB.
Man sprätter till med klenbenen o lägger sig på rulle och låter någon piggare dra ett tag så man inte får vindeksem.
Quote from j sollerman on 10 May 2008, 11:30Spännande att se om jag kan hålla över 28 imorgon på hisingen på min tunga mtb! Har också läst att de ska vara svårt att komma över de.
Spännande att se om jag kan hålla över 28 imorgon på hisingen på min tunga mtb! Har också läst att de ska vara svårt att komma över de.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 02:49*Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern? Hörde nån stans att man skulle linda den kring de andra, men den vägrade böja sig lätt!
Det har i princip ingen betydelse. En del hävdar att om man knips
*Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern? Hörde nån stans att man skulle linda den kring de andra, men den vägrade böja sig lätt!
Det har i princip ingen betydelse. En del hävdar att om man knips
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 07:59> Jag köper sällan cyklar som är dyrare än 5000 (vill inte vara nojjig för stöld) och
> efter x antal mil börjar ekrarna gå titt som tätt, på grund av förslitning och sämre
> material än lite dyrare cyklar. Fram till första ekerbrottet går det dock ganska
> Jag köper sällan cyklar som är dyrare än 5000 (vill inte vara nojjig för stöld) och
> efter x antal mil börjar ekrarna gå titt som tätt, på grund av förslitning och sämre
> material än lite dyrare cyklar. Fram till första ekerbrottet går det dock ganska
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:03var ute å cyklade igår med ett gäng. Där gick en eker för en vilket resulterade i att hjulet vek sig så pass att bak växeln gick in bland resterande ekrar...
var ute å cyklade igår med ett gäng. Där gick en eker för en vilket resulterade i att hjulet vek sig så pass att bak växeln gick in bland resterande ekrar...
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:12Så här två år senare så jag har genom trial-and-error själv hittat svar på mina gamla frågor. Kör numera på 32-ekrade 3-korsade cyclocrosshjul. Stabila saker! 🙂
Så här två år senare så jag har genom trial-and-error själv hittat svar på mina gamla frågor. Kör numera på 32-ekrade 3-korsade cyclocrosshjul. Stabila saker! 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:26>Om allt du gör efter ett ekerbrott är att skruva dit en ny eker och skruva tills hjulet ser någorlunda rakt ut >förstår jag att de andra ekrarna går på löpande band efteråt. Ett sådant hjul blir aldrig riktigt bra om du >inte bygger om hjulet från början
>Om allt du gör efter ett ekerbrott är att skruva dit en ny eker och skruva tills hjulet ser någorlunda rakt ut >förstår jag att de andra ekrarna går på löpande band efteråt. Ett sådant hjul blir aldrig riktigt bra om du >inte bygger om hjulet från början