Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFler nybörjarfrågor, dagens ämne …
You need to log in to create posts and topics.

Då var det en morgontur i sann morgonturstempo.

Snitt 28 km/h Aadu, jAa du, snart kan du hålla takten med mig.

Snart dax för en tur igen, kanske? Fast du vill nog springa varvet först.

Jaaaaa; gärna tur snart igen AM. Men det blir väl som sist, wrooom, oså får jag tänka: Jaha, där brände hon iväg. 😉

Det är då man tänker: Snart är hon uppe i 28 km/h och då står det en osynlig vägg där, har jag läst på FB.

Man sprätter till med klenbenen o lägger sig på rulle och låter någon piggare dra ett tag så man inte får vindeksem.

Spännande att se om jag kan hålla över 28 imorgon på hisingen på min tunga mtb! Har också läst att de ska vara svårt att komma över de.

*Var det rätt att hala fram sitt multivektyg för 19:90.- på biltema och klippa av den trasiga ekern? Hörde nån stans att man skulle linda den kring de andra, men den vägrade böja sig lätt!

Det har i princip ingen betydelse. En del hävdar att om man knips

> Jag köper sällan cyklar som är dyrare än 5000 (vill inte vara nojjig för stöld) och
> efter x antal mil börjar ekrarna gå titt som tätt, på grund av förslitning och sämre
> material än lite dyrare cyklar. Fram till första ekerbrottet går det dock ganska

var ute å cyklade igår med ett gäng. Där gick en eker för en vilket resulterade i att hjulet vek sig så pass att bak växeln gick in bland resterande ekrar...

Så här två år senare så jag har genom trial-and-error själv hittat svar på mina gamla frågor. Kör numera på 32-ekrade 3-korsade cyclocrosshjul. Stabila saker! 🙂

>Om allt du gör efter ett ekerbrott är att skruva dit en ny eker och skruva tills hjulet ser någorlunda rakt ut >förstår jag att de andra ekrarna går på löpande band efteråt. Ett sådant hjul blir aldrig riktigt bra om du >inte bygger om hjulet från början