Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFormtopp innan förkylning?
You need to log in to create posts and topics.

> Eller som de gamla inkaindianerna brukade säga:
Moppen går som fortast just innan motorn skär.

Så sant, så sant.

Men K-G då....vilken är frågan????
Fort å kort så bryter helvetet ut..
Långt å långsamt så händer nada,noll zero.
Å så har du kutat fort i dina dar på kort ..
Å äfvenledes långt å djävligt fort enl mig...
Ett mindre förtydligande kanske vore på sin plats.

Kjell. Du är en ung gammal gubbe, jag en gammal sådan.
De yngre med hjärnan i behåll ( tror baske mig mina föräldrar missade den detaljen hos mig när jag föddes ) vet ju att

springa fort så in i ... + intervaller + allt annat intensivt är lugnt,
medan vi

Hallaballå där på sig Trollhättetrollet...!?
Då förstår jag den aningen i dunkelt shir av lätta moln gömda frågan...hehe.
Handlar inte om att springa fort....eller springa sakta...utan om att springa!?
Jag själv är medlem i FunBeat Steak Runners å har kut

Jag vill gärna förtydliga mig genom att poängtera att jag inte alls pressat mig hårdare än vanligt innan förkylningen brutit ut. Jag har pressat mig precis som vanligt men ändå fått avsevärt bättre resultat.

Men om ingen har någon vetenskaplig förklaring

Det känns svårt med en vetenskaplig koppling på det sättet, de processer kroppen använder för att bli frisk har ju inte så mkt med prestanda att göra (möjligen med undantag för blodgenomströmning). Vita blodkroppar tex. har väl inte mkt med kondis att gör

Om du har presterat bättre har du förmodligen pressat dig hårdare, bara det att du själv inte upplevt det så. det är väl en del i definitionen av bra form?

Jag upptäckte på rullbandet att jag sprang betydligt snabbare på betydligt lägre puls. Det kändes inte som jag pressade mig mer än vanligt.

Dagen innan min förra förkylning bröt ut så kunde jag hålla i 13 km/h i över fem minuter och det har aldrig någon

Tänkte på den här tråden igår kväll. På dagen igår sprang jag 26,5 km på band och det kändes sjukt lätt. På kvällen började jag få ont i halsen och idag är jag förkyld!

Jag känner igen detta även jag. Kommer också ihåg att Mogren eller Svan pratade om detta på någon sportspegel i min ugndom så det verkar vara ett känt fenomen.

Personligen lutar jag åt samma förklaring som Erik nämnde ovan...