Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett stort problem. Jag vet inte om jag vill spela fotboll eller inte. Det är så svårt för att ibland tycker jag det är jättekul - speciellt med alla kompisar - men ibland önskar jag att jag hade tränat själv istället. För jag älskar verkligen att

Rent träningsfysiologiskt vet jag inte hur det är att kombinera medeldistans med fotboll men det är väl endast om du elitsatsar som det kan påverka negativt (om det nu gör det), i annat fall gör du ju två saker du gillar och det är positivt.

Jag tycker a

Jag tycker inte du ska spela fotboll om du gillar löpning pga skaderisken!

Jag började löpträna förra året samtidigt som jag spelade fotboll, märkte snabbt att det inte funkar att köra båda seriöst. Så det jag gjorde var att jag började spela i en lägre division och tränade fotboll när jag kände för det (o-1 gång i veckan) och

Fråga dig varför du gör olika saker. Satsar du seriöst på något eller gör du det för att det är kul?
Fotboll får du mycket socialt genom, löpning är inte så socialt 🙂
Skaderisken inom fotboll är stor vilket kan leda till att du inte kan löpträna alls i

Alla fotbollsspelare är dåligt tränade.
Man blir inte bra tränad av 1-2 timmars träning var av halva tiden bedrivs stående stilla.

Jäkla gnäll på fotbollsspelare. Hur långt skulle en kille komma om han kan springa milen på sub30 men inte har bollsinnet. Lagidrotter med boll eller dyl. krävs det att man bygger upp bollsinne och spelförståelse oxå.

Självklart är teknik viktigt, men om de också tränade lite kondition så skulle de orka springa lite mer än 10 meter i stöten 😉

Om de kunde springa sub30 på milen dribblandes en boll så skulle de vara kungar!

Däremot finns det fotbollsspelare som kan ta över 200 kg i knäböj (t+)
Snittet för VO2 max ligger runt 62 inom svensk elitfotboll.

Olika idrotter kräver olika sorters fysik.

Jo, 200 kg i knäböj måste verkligen göra dem till bra fotbollsspelare 😀
Rent spontant så tycker jag att de borde träna spänst och explosivitet istället för tung styrketräning.