Quote from Camilla Höög on 6 March 2008, 10:35Fast tänk om de hade bra kondition. Vad de skulle lussa med de andra lagen. Inget annat lag skulle orka hålla det höga tempot genom en hel match.
Klart att vi är nedvärderande mot fotbollsspelare. Stå och slöa på fotbollsplanen en hel match istället för
Fast tänk om de hade bra kondition. Vad de skulle lussa med de andra lagen. Inget annat lag skulle orka hålla det höga tempot genom en hel match.
Klart att vi är nedvärderande mot fotbollsspelare. Stå och slöa på fotbollsplanen en hel match istället för
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:38Om man skulle skippa tränande med boll till fördel till konditionsträning skulle de flesta bli sämre fotbollsspelare men bättre löpare. Om kondition som en superbra löpare skulle göra dom så pass mycket bättre skulle nog de flesta lag ha ändrat träningsup
Om man skulle skippa tränande med boll till fördel till konditionsträning skulle de flesta bli sämre fotbollsspelare men bättre löpare. Om kondition som en superbra löpare skulle göra dom så pass mycket bättre skulle nog de flesta lag ha ändrat träningsup
Quote from Camilla Höög on 6 March 2008, 10:39Njae, det är inte det vi säger. De ska utöka träningen och träna mer. Inte ta bort något. Alltså träna som andra elitidrottare 😉
Njae, det är inte det vi säger. De ska utöka träningen och träna mer. Inte ta bort något. Alltså träna som andra elitidrottare 😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:43Snabbhet och bra kondition räcker långt i dom lägre divisionerna för till slut snubblas bollen in även för dom utan bollsinne. Men lite högre upp så krävs det så mycket mer 🙂
Snabbhet och bra kondition räcker långt i dom lägre divisionerna för till slut snubblas bollen in även för dom utan bollsinne. Men lite högre upp så krävs det så mycket mer 🙂
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:54Jag repeterar: Alla fotbollsspelare är dåligt tränade.
Man blir inte bra tränad av 1-2 timmars träning var av halva tiden bedrivs stående stilla.Fotbollspelare tränar inte mer än 1-2 timmar om dagen!
Om de vill kalla sig elitidrottare eller bli tagna
Jag repeterar: Alla fotbollsspelare är dåligt tränade.
Man blir inte bra tränad av 1-2 timmars träning var av halva tiden bedrivs stående stilla.
Fotbollspelare tränar inte mer än 1-2 timmar om dagen!
Om de vill kalla sig elitidrottare eller bli tagna
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:56Jag håller med dig Daniel, i alla fall i gärdsgårdsserierna kan du faktiskt "springa sönder" motståndarna.
Men om man ska tala om fotbollsspelare i allmänhet så skulle jag vilja säga att jag är övertygad om att du lättare kan utnyttja den teknik du har o
Jag håller med dig Daniel, i alla fall i gärdsgårdsserierna kan du faktiskt "springa sönder" motståndarna.
Men om man ska tala om fotbollsspelare i allmänhet så skulle jag vilja säga att jag är övertygad om att du lättare kan utnyttja den teknik du har o
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 11:00David: det gäller att vinna matchen, inte att träna mest. Vore det så enkelt att vinna VM genom att springa en mil extra om dagen så skulle de göra det. Speciellt med tanke på alla sköna miljoner som de då skulle tjäna. Är det inte istället fråga om avund
David: det gäller att vinna matchen, inte att träna mest. Vore det så enkelt att vinna VM genom att springa en mil extra om dagen så skulle de göra det. Speciellt med tanke på alla sköna miljoner som de då skulle tjäna. Är det inte istället fråga om avund
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 11:02David P -> Och alla cyklister dopar sig? Fundera på vem som har tunnelseende och vem som försöker blicka utanför sin egen idrott utan att nedvärdera andra. Många fotbollsspelare på elitnivå lägger ofta till egna individuella pass vid sidan om.
David P -> Och alla cyklister dopar sig? Fundera på vem som har tunnelseende och vem som försöker blicka utanför sin egen idrott utan att nedvärdera andra. Många fotbollsspelare på elitnivå lägger ofta till egna individuella pass vid sidan om.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 11:04Krister-> Där slog du nog huvudet på spiken.
Krister-> Där slog du nog huvudet på spiken.
Quote from Camilla Höög on 6 March 2008, 11:08Nej, det handlar bara om att fotbollsspelare är lata. De tjänar sköna pengar på att slöa och ha det gött. Människan är lat och väljer minsta motståndetslag. De får pengar även fast de förlorar matcher så varför bry sig...
Nej, det handlar bara om att fotbollsspelare är lata. De tjänar sköna pengar på att slöa och ha det gött. Människan är lat och väljer minsta motståndetslag. De får pengar även fast de förlorar matcher så varför bry sig...