Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:01Tro mig det gör dom. De försöker hitta den bästa balansen mellan snabbhet, spänst, styrka och kondition för en fotbollsspelare. Sen utöver de har dom pass för spelförståelse och bollsinne.
Tro mig det gör dom. De försöker hitta den bästa balansen mellan snabbhet, spänst, styrka och kondition för en fotbollsspelare. Sen utöver de har dom pass för spelförståelse och bollsinne.
Quote from Urban Nilsson on 6 March 2008, 10:06>Hur långt skulle en kille komma om han kan springa milen på sub30 men inte har bollsinnet.
En mil kanske?
>Hur långt skulle en kille komma om han kan springa milen på sub30 men inte har bollsinnet.
En mil kanske?
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:18Vid löpning med boll samt motståndare som sparkar mot bena är fotbollsspelare snabbare än löpare. Vid löpning utan boll vinner löpare.
Den här debatten påminner mig om när norrmännen psykade oss för att de var överlägsna i skridsko. Vårt svar då var "sät
Vid löpning med boll samt motståndare som sparkar mot bena är fotbollsspelare snabbare än löpare. Vid löpning utan boll vinner löpare.
Den här debatten påminner mig om när norrmännen psykade oss för att de var överlägsna i skridsko. Vårt svar då var "sät
Quote from Fredric Lagerström on 6 March 2008, 10:20Jösses, springa runt och jaga en boll... verkar ju helt puckat.
🙂
Jösses, springa runt och jaga en boll... verkar ju helt puckat.
🙂
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:24Menar du då att fotbollsspelare inte behöver kondition och löpdtyrka för att de springer varken långt eller snabbt utan tänker istället på vad de skall göra av bollen.
Menar du då att fotbollsspelare inte behöver kondition och löpdtyrka för att de springer varken långt eller snabbt utan tänker istället på vad de skall göra av bollen.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:26Jösses, springa runt utan ens ha en boll att jaga. Verkar också puckat.
😉
Jösses, springa runt utan ens ha en boll att jaga. Verkar också puckat.
😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:28De påminner lite av de här kompisarna. Lite lagom funderande på vad de skall göra.
http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1734
De påminner lite av de här kompisarna. Lite lagom funderande på vad de skall göra.
Quote from Lotta Lindström on 6 March 2008, 10:28<Jösses, springa runt och jaga en boll... verkar ju helt puckat. 🙂
Och att springa runt bara för att springa runt är ju mycket smartare 😉
<Jösses, springa runt och jaga en boll... verkar ju helt puckat. 🙂
Och att springa runt bara för att springa runt är ju mycket smartare 😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:33David: Vad jag menar är att varje sport kräver sin typ av träning. Sverige förlorar ju inte mot t.ex. Brasilien för att brassarna har så överlägsen kondition. De riktigt bra lagen brukar inte vinna främst pga av överlägsen kondition utan snarare för att d
David: Vad jag menar är att varje sport kräver sin typ av träning. Sverige förlorar ju inte mot t.ex. Brasilien för att brassarna har så överlägsen kondition. De riktigt bra lagen brukar inte vinna främst pga av överlägsen kondition utan snarare för att d
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 10:34Och det jag menar är att folk klagar på att de lägger in teori i träningspassen. De verkar inte förstå att de även kör regelrätta löppass.
Konditionsidrottare generellt verkar ha en nedvärderande attityd gentemot fotbollsspelare.
För övrigt verkar vi k
Och det jag menar är att folk klagar på att de lägger in teori i träningspassen. De verkar inte förstå att de även kör regelrätta löppass.
Konditionsidrottare generellt verkar ha en nedvärderande attityd gentemot fotbollsspelare.
För övrigt verkar vi k