Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 08:55Vaselin: Jag smörjer in utan att överdriva och sen på med strumpan. Funkar bra på de 20km pass jag kört än så länge.
Vaselin: Jag smörjer in utan att överdriva och sen på med strumpan. Funkar bra på de 20km pass jag kört än så länge.
Quote from Anneli S on 9 August 2010, 09:06Ska testa det. Min löparskor är sköna medan man springer, men jag får konsekvent blåsor som inte är så kul efteråt. De är ganska nya, så jag har inte gett upp hoppet om att springa in dem... Mina gamla fick jag däremot varken blåsor eller skavsår av, någo
Ska testa det. Min löparskor är sköna medan man springer, men jag får konsekvent blåsor som inte är så kul efteråt. De är ganska nya, så jag har inte gett upp hoppet om att springa in dem... Mina gamla fick jag däremot varken blåsor eller skavsår av, någo
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 09:18Mina tips:
Tejpa förebyggande med Leukoplast där du vet att problem brukar uppstå.
Inte kämpa för länge med att "springa in" skor.
Efter eventuell tejpning smörja in (inte lägga på ett tjockt lager :D) fötterna (utsatta ställen) med vaselin. Själv sm
Mina tips:
Tejpa förebyggande med Leukoplast där du vet att problem brukar uppstå.
Inte kämpa för länge med att "springa in" skor.
Efter eventuell tejpning smörja in (inte lägga på ett tjockt lager :D) fötterna (utsatta ställen) med vaselin. Själv sm
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 09:37Är det i hålfoten blåsorna kommer så har jag med gott resultat lyckats modifiera iläggssulorna så det slutar skava.
Efter att blåsa uppkommit tar jag ur iläggssulorna och lägger dem mot foten och markera var blåsan är. Sen klipper jag helt enkelt bort d
Är det i hålfoten blåsorna kommer så har jag med gott resultat lyckats modifiera iläggssulorna så det slutar skava.
Efter att blåsa uppkommit tar jag ur iläggssulorna och lägger dem mot foten och markera var blåsan är. Sen klipper jag helt enkelt bort d
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 10:01Enl sjukvården ska man absolut inte punktera blåsor. Jag gör det bara om blåsan är så stor så att den är i vägen eller löper stor risk att spricka och trasas sönder. Då är det bättre att sticka ett litet hål och tömma den. Huden skyddar mot bakterier.
Enl sjukvården ska man absolut inte punktera blåsor. Jag gör det bara om blåsan är så stor så att den är i vägen eller löper stor risk att spricka och trasas sönder. Då är det bättre att sticka ett litet hål och tömma den. Huden skyddar mot bakterier.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 18:37Springer inga långa lopp men har en åsikt om blåsorna.
Man ska så långt det går INTE sticka hål på blåsorna. Blåsan skyddar mot bakterier och det läker bra där under. Är den i vägen kan man absolut sticka litet hål på den men låta skinnet vara kvar (det l
Springer inga långa lopp men har en åsikt om blåsorna.
Man ska så långt det går INTE sticka hål på blåsorna. Blåsan skyddar mot bakterier och det läker bra där under. Är den i vägen kan man absolut sticka litet hål på den men låta skinnet vara kvar (det l
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 18:49Då är vi alltså överens om blåsbehandlingen Helena. 🙂
Då är vi alltså överens om blåsbehandlingen Helena. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:30Ref mina egna ingrepp så kan jag bara berätta för Hurtbullan å Helena att jag faktiskt försökt kuta med blåsor som inte var tömda å dom sprack å huden gav sig av till både höger å vänster vilket gjorde att känsligheten i blåsområdet kändes typ som värsta
Ref mina egna ingrepp så kan jag bara berätta för Hurtbullan å Helena att jag faktiskt försökt kuta med blåsor som inte var tömda å dom sprack å huden gav sig av till både höger å vänster vilket gjorde att känsligheten i blåsområdet kändes typ som värsta
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 20:10Helena och Kristina: Det är dock inte alltid möjligt att använda compeed om man tänkt fortsätta springa. Speciellt inte om man inte kan garantera att man kan kunna hålla sig torr. Sätter du på compeed och det sedan blir fuktigt/blött så kommer du får skav
Helena och Kristina: Det är dock inte alltid möjligt att använda compeed om man tänkt fortsätta springa. Speciellt inte om man inte kan garantera att man kan kunna hålla sig torr. Sätter du på compeed och det sedan blir fuktigt/blött så kommer du får skav
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 21:21Brukar hålla för min del om man tejpar ovanpå compeden.
Brukar hålla för min del om man tejpar ovanpå compeden.