Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:29Just den här tillämpningen där man vill mäta sträckan man förflyttar sig på vid olika sporter som fotboll, hall- och racketsporter har jag sett några gånger på andra forum, t.ex. Garmins.
Svaret är att dagens vanliga GPS-klockorna inte räcker till pga fö
Just den här tillämpningen där man vill mäta sträckan man förflyttar sig på vid olika sporter som fotboll, hall- och racketsporter har jag sett några gånger på andra forum, t.ex. Garmins.
Svaret är att dagens vanliga GPS-klockorna inte räcker till pga fö
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:45Jo, att fotpoden är det bästa alternativet som finns är helt klart, det jag försöker säga är att jag är skeptisk till att det är tillräckligt bra för att ge svar på frågeställningarna.
Jo, att fotpoden är det bästa alternativet som finns är helt klart, det jag försöker säga är att jag är skeptisk till att det är tillräckligt bra för att ge svar på frågeställningarna.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 17:22Jag har precis upptäckt att min 305:a inte alls använde GPSen när footpoden var aktiv. Nu är den borttagen från skon.
Jag har precis upptäckt att min 305:a inte alls använde GPSen när footpoden var aktiv. Nu är den borttagen från skon.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 20:41Jag har GF 310XT med fot-pod, har testat den på gymmet tillsammans med pulsbandet, pulsen fungerade såklart men fotpoden visade noll. Kan tänka mig att även innebandy är svår för den med start stopp osv. Men det är bara en spekulation, på gymmet står elle
Jag har GF 310XT med fot-pod, har testat den på gymmet tillsammans med pulsbandet, pulsen fungerade såklart men fotpoden visade noll. Kan tänka mig att även innebandy är svår för den med start stopp osv. Men det är bara en spekulation, på gymmet står elle
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 21:33Ett löpband behöver ju bara ha en enkel varvräknare på rullen så vet den sträckan, 2*rullens diameter*pi*antal varv. Visst kan man ha mätfel på radien, men att den avsevärt krångligare accelerationsmätningen i poden skulle mäta det bättre håller jag för o
Ett löpband behöver ju bara ha en enkel varvräknare på rullen så vet den sträckan, 2*rullens diameter*pi*antal varv. Visst kan man ha mätfel på radien, men att den avsevärt krångligare accelerationsmätningen i poden skulle mäta det bättre håller jag för o
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:26Intressant fråga Fredrik, du har säkert rätt. Kanske finns det någon fler som har någon infallsvinkel på det? Även om det är lite off-topic (H) Det intressanta är att löpbandet visade nästan en halv minut högre hastighet än den jag har när jag springer ut
Intressant fråga Fredrik, du har säkert rätt. Kanske finns det någon fler som har någon infallsvinkel på det? Även om det är lite off-topic (H) Det intressanta är att löpbandet visade nästan en halv minut högre hastighet än den jag har när jag springer ut
Quote from ellen olsson on 17 August 2011, 22:38...å andra sidan så brukar väl löpbanden runtom i landet ytterst sällan vara kalibrerade...
...å andra sidan så brukar väl löpbanden runtom i landet ytterst sällan vara kalibrerade...
Quote from Elias Engqvist on 17 August 2011, 22:49Fredrik J. Om du programmerat så kommer nog sträckan att bli ung. dubbelt så lång som fotpodden anger
Fredrik J. Om du programmerat så kommer nog sträckan att bli ung. dubbelt så lång som fotpodden anger
Quote from ellen olsson on 17 August 2011, 22:50Well spotted! 😀
Well spotted! 😀
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:53Även efter ni påpekade det, tog det mig 2 minuter att se felet. Jaja, matte var aldrig min favoritgren.
Även efter ni påpekade det, tog det mig 2 minuter att se felet. Jaja, matte var aldrig min favoritgren.