Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:57:-), jag tänkte skriva radie där, dividerade lite med mig själv om jag skulle skriva pi*diameter eller 2pir och gick på det senare eftersom det är det vanligare uttrycket, men så blev det fel i alla fall.
Jag förstår dock inte riktigt varför man ska "kal
:-), jag tänkte skriva radie där, dividerade lite med mig själv om jag skulle skriva pi*diameter eller 2pir och gick på det senare eftersom det är det vanligare uttrycket, men så blev det fel i alla fall.
Jag förstår dock inte riktigt varför man ska "kal
Quote from ellen olsson on 17 August 2011, 23:10Kalibrera kanske är fel uttryck men de flesta brukar ha ett stort mätfel.
Kalibrera kanske är fel uttryck men de flesta brukar ha ett stort mätfel.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 23:18Vad menas med "nästan en halv minut högre hastighet "?
Vad menas med "nästan en halv minut högre hastighet "?
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 23:24Jag försökte hålla 132 i puls eller just under på en mil på löpbandet. Fotpodden visade ungefär 7:00 minuterstempo och löpbandet 7:30 tempo. Jag har dessutom alltid tyckt att det varit märkligt jobbigt att springa på löpbandet i högre hastigheter, kan ju
Jag försökte hålla 132 i puls eller just under på en mil på löpbandet. Fotpodden visade ungefär 7:00 minuterstempo och löpbandet 7:30 tempo. Jag har dessutom alltid tyckt att det varit märkligt jobbigt att springa på löpbandet i högre hastigheter, kan ju
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 06:50Det finns ju också möjligheten att man är så banal att man antar att x volt till motorn ger y m/s i fart och då lär det ju bli stora fel. Känns som en väldigt dålig konstruktion som knappast ens är så mycket billigare.
Det finns ju också möjligheten att man är så banal att man antar att x volt till motorn ger y m/s i fart och då lär det ju bli stora fel. Känns som en väldigt dålig konstruktion som knappast ens är så mycket billigare.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:04Ska testa poden på ett innebandypass på torsdag, spännande. Kommer väl ganska snabbt och se huruvida den mäter något vettigt eller inte.
En fråga, skall man stoppa och starta varje gång man sitter avbytare, eller ska man låta klockan köra och låta viland
Ska testa poden på ett innebandypass på torsdag, spännande. Kommer väl ganska snabbt och se huruvida den mäter något vettigt eller inte.
En fråga, skall man stoppa och starta varje gång man sitter avbytare, eller ska man låta klockan köra och låta viland
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 14:22Nej, det är inte så mycket man ställer in. Vikt och vilopuls och lite sånt som sagt.
Jag skulle låta klockan gå men eventuellt trycka på "Lap" när jag gick på och av för att dela in det i intervaller. "Varven" redovisas med tider här på funbeat. På GC få
Nej, det är inte så mycket man ställer in. Vikt och vilopuls och lite sånt som sagt.
Jag skulle låta klockan gå men eventuellt trycka på "Lap" när jag gick på och av för att dela in det i intervaller. "Varven" redovisas med tider här på funbeat. På GC få
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 08:08Intressanta resultat efter första innebandypasset, tryckte lap varje gång jag bytte och såg efteråt att jag spelade mycket mer än vad jag satt avbytare 😉
Hur som helst så fick jag resultatet att jag sprungigt 3km på ett entimmaspass, spel på liten plan,
Intressanta resultat efter första innebandypasset, tryckte lap varje gång jag bytte och såg efteråt att jag spelade mycket mer än vad jag satt avbytare 😉
Hur som helst så fick jag resultatet att jag sprungigt 3km på ett entimmaspass, spel på liten plan,
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 08:10Det låter inte orimligt i alla fall. Sedan är det svårt att veta hur rätt det är.
Det låter inte orimligt i alla fall. Sedan är det svårt att veta hur rätt det är.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:25Nä det kändes rimligt, även om jag nog hade hoppats på lite mer. Oavsett om siffran är exakt eller inte så ger det mig en utgångspunkt till nästa pass. Om vi ponerar att den mäter fel och gör samma missar varje gång, så har jag ju iaf 3km att gå på!
Nä det kändes rimligt, även om jag nog hade hoppats på lite mer. Oavsett om siffran är exakt eller inte så ger det mig en utgångspunkt till nästa pass. Om vi ponerar att den mäter fel och gör samma missar varje gång, så har jag ju iaf 3km att gå på!