Quote from Guest on 28 February 2012, 00:07Går just nu crawlkurs för vuxna, dels i Helsingborg (45 min / vecka) och sedan blev det även i Landskrona (1 h / vecka)....
Detta är det i särklass svåraste jag gjort och just nu känns det ganska hopplöst...
Inser själv att detta är väldigt individuell
Går just nu crawlkurs för vuxna, dels i Helsingborg (45 min / vecka) och sedan blev det även i Landskrona (1 h / vecka)....
Detta är det i särklass svåraste jag gjort och just nu känns det ganska hopplöst...
Inser själv att detta är väldigt individuell
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 00:17Det är nog väldigt olika. Jag låg bara och sprattlade de fem första gångerna och kom inte en meter, på riktigt. Sen så lossnade det på nåt sätt och jag kunde ganska fort simma 100 m utan att dö.
Det är nog väldigt olika. Jag låg bara och sprattlade de fem första gångerna och kom inte en meter, på riktigt. Sen så lossnade det på nåt sätt och jag kunde ganska fort simma 100 m utan att dö.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 05:48Jag började i Aug förra året, och ska vi bara köra benspark med bräda så kommer jag inte EN centimeter framåt! Smått frustrerande.
Jag började i Aug förra året, och ska vi bara köra benspark med bräda så kommer jag inte EN centimeter framåt! Smått frustrerande.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 07:48Jag började i oktober och snittar 4 pass i veckan.
Det gick jäkligt trögt i början och bensparken är för mig ett gissel.
Jag kan simma ganska långt nu, men dessvärre går det inte så fort.Får man bara in ett hyfsat vattenläge, lär sig andas avslappnat
Jag började i oktober och snittar 4 pass i veckan.
Det gick jäkligt trögt i början och bensparken är för mig ett gissel.
Jag kan simma ganska långt nu, men dessvärre går det inte så fort.
Får man bara in ett hyfsat vattenläge, lär sig andas avslappnat
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 08:42Började kurs hösten 2009 och simmade då bara 1 ggn/vecka och det var väldigt frustrerande att dö snabbt.
För mig har det tagit lång tid att få längder i kroppen, så läser man om en del som går från rookie till att simma 1000m på några månader. Detta gäll
Började kurs hösten 2009 och simmade då bara 1 ggn/vecka och det var väldigt frustrerande att dö snabbt.
För mig har det tagit lång tid att få längder i kroppen, så läser man om en del som går från rookie till att simma 1000m på några månader. Detta gäll
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:08Min tränare säger att för att utvecklas som simmare så krävs 4 pass i veckan....
Min tränare säger att för att utvecklas som simmare så krävs 4 pass i veckan....
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:53@ Janne
Benspark med platta är totalt bortkastad träning såvida du inte ska bli sprinter. Bensparken står för 10 % av farten och 90 % av tröttheten. Som nybörjare handlar det om att träna balans och vattenläge. Benen ska bara stabilisera simningen.
@ Janne
Benspark med platta är totalt bortkastad träning såvida du inte ska bli sprinter. Bensparken står för 10 % av farten och 90 % av tröttheten. Som nybörjare handlar det om att träna balans och vattenläge. Benen ska bara stabilisera simningen.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 10:16Jag törs nog kalla mig nybörjare nu efter att ha varit kass. Det tog ungefär en termin med simning 2 ggr/vecka.
Fortfarande simmar jag helst 50:or och nångång ibland kör jag 100 m i sträck. Allt över 50 m så måste jag börja andas varannat armtag.Denna t
Jag törs nog kalla mig nybörjare nu efter att ha varit kass. Det tog ungefär en termin med simning 2 ggr/vecka.
Fortfarande simmar jag helst 50:or och nångång ibland kör jag 100 m i sträck. Allt över 50 m så måste jag börja andas varannat armtag.
Denna t
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 10:56Jag är helt enig med Lennart här - balans och vattenläge. Lågintensiva flytövningar för att lära sig hitta positioner i vattnet, för de flesta är det som att lära känna kroppen på nytt - allt svarar lite annorlunda under vattenlinjen. Man *kan* nå samma e
Jag är helt enig med Lennart här - balans och vattenläge. Lågintensiva flytövningar för att lära sig hitta positioner i vattnet, för de flesta är det som att lära känna kroppen på nytt - allt svarar lite annorlunda under vattenlinjen. Man *kan* nå samma e
Quote from Tomas Stöt on 28 February 2012, 11:15Jag gick crawlkurs förra vintern och ja det där med benspark och platta fick mig att vilja ge upp! Jag kom inte fram öht jag heller... Tragglade på med benspark utan platta...
Kursen var 1g/v och sedan simmade jag ca 3-4 utöver det så jag låg och nötte oc
Jag gick crawlkurs förra vintern och ja det där med benspark och platta fick mig att vilja ge upp! Jag kom inte fram öht jag heller... Tragglade på med benspark utan platta...
Kursen var 1g/v och sedan simmade jag ca 3-4 utöver det så jag låg och nötte oc