Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 14:55Hej, jag har varit med om denna resa där benen har sprattlat, 25m crawl var en mardrom.
ATt andas, hålla mig flytande och simma framåt var omöjligt kändes det som.
även träning med dolme osv.... kändes som enda gången jag kunde "simma crawl" var med våtdr
Hej, jag har varit med om denna resa där benen har sprattlat, 25m crawl var en mardrom.
ATt andas, hålla mig flytande och simma framåt var omöjligt kändes det som.
även träning med dolme osv.... kändes som enda gången jag kunde "simma crawl" var med våtdr
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 14:55Det finns hopp alltså!
Det finns hopp alltså!
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 17:51Jag har lärt mig crawla med hjälp av TI och andra instruktionsvideos på nätet. Under de första veckorna kändes det totalt hopplöst att lära sig crawl. Sedan började jag sakta göra framsteg och efter typ ett år kunde jag crawla 50m. Efter det känns det doc
Jag har lärt mig crawla med hjälp av TI och andra instruktionsvideos på nätet. Under de första veckorna kändes det totalt hopplöst att lära sig crawl. Sedan började jag sakta göra framsteg och efter typ ett år kunde jag crawla 50m. Efter det känns det doc
Quote from j sollerman on 29 February 2012, 18:31Ice man, Jag skulle nog säga att du inte lärt dig simma frisim riktigt än. Om du inte kan simma längre än 50-75 meter har du en bit kvar. Men med en vettig "tränare" så fixar du de tillslut.
Ice man, Jag skulle nog säga att du inte lärt dig simma frisim riktigt än. Om du inte kan simma längre än 50-75 meter har du en bit kvar. Men med en vettig "tränare" så fixar du de tillslut.
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 19:34Vad är då definitionen på att kunna simma crawl? Kunna simma 100m? 200m? 1000m? 😉
Vad är då definitionen på att kunna simma crawl? Kunna simma 100m? 200m? 1000m? 😉
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 19:55Minst 200 meter i ett sträck.
Ed. Jfr simborgarmärket, "ett bevis på en av flera definitioner av simkunnighet "
Minst 200 meter i ett sträck.
Ed. Jfr simborgarmärket, "ett bevis på en av flera definitioner av simkunnighet "
Quote from j sollerman on 29 February 2012, 20:46200 känns även de i minsta laget. För om du kan simma frisim ska du inte bli trött av tex 500 meter i "lugnt" tempo.
200 känns även de i minsta laget. För om du kan simma frisim ska du inte bli trött av tex 500 meter i "lugnt" tempo.
Quote from Elias Engqvist on 1 March 2012, 00:06Jag tror att det är det som är definitionen att KUNNA simma i lugnt tempo. Är man dålig på frisim så blir man trött även om man försöker ta det lugnt!
Jag tror att det är det som är definitionen att KUNNA simma i lugnt tempo. Är man dålig på frisim så blir man trött även om man försöker ta det lugnt!
Quote from Tomas Stöt on 1 March 2012, 05:42Så om man kan simma 1500 m ....crawl..då kan man det ? 🙂
Så om man kan simma 1500 m ....crawl..då kan man det ? 🙂
Quote from j sollerman on 1 March 2012, 09:14Ja
Ja