Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 12:02Definitionen på simkunnighet är ju annars "Att kunna hoppa ner och få huvudet under vattnet och sedan simma 200m i ett sträck varav minst 50m på rygg". Om vi skall säga 500m som "krav" för att kunna crawla då är det inte många utan "simmarbakrund" som kan
Definitionen på simkunnighet är ju annars "Att kunna hoppa ner och få huvudet under vattnet och sedan simma 200m i ett sträck varav minst 50m på rygg". Om vi skall säga 500m som "krav" för att kunna crawla då är det inte många utan "simmarbakrund" som kan
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 12:52Många åsikter om benspark, det är bra.
Har kommit till den nivån att efter en ordentlig uppsimning som för mig ligger runt 500 m så har jag slappnat av och kan i lugn takt dra ihop 2000m. Det går inte fort men det är behagligt och men en benspark som inte
Många åsikter om benspark, det är bra.
Har kommit till den nivån att efter en ordentlig uppsimning som för mig ligger runt 500 m så har jag slappnat av och kan i lugn takt dra ihop 2000m. Det går inte fort men det är behagligt och men en benspark som inte
Quote from j sollerman on 1 March 2012, 12:59Kan man simma frisim tekniskt bra så är de väldigt energisnålt simsätt. Och då klarar man 500 meter utan att vara helt slut.
Kan man simma frisim tekniskt bra så är de väldigt energisnålt simsätt. Och då klarar man 500 meter utan att vara helt slut.
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 16:59Fast vad som är bra är ju alltid relativt. Det finns ju alltid tekniska saker man kan förbättra hur bra man än blir. Men det kanske stämmer att när man kommit över en viss tröskel så släpper det och man kan simma "hur långt som helst".
Fast vad som är bra är ju alltid relativt. Det finns ju alltid tekniska saker man kan förbättra hur bra man än blir. Men det kanske stämmer att när man kommit över en viss tröskel så släpper det och man kan simma "hur långt som helst".
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 17:49Halvt OT, men jag blev så inspirerad av den här tråden så nu har jag anmält mig till en intensivkurs två ggr/vecka för att äntligen vid 31 års ålder lära mig crawla. Det är ju fanken pinsamt att ens ungar ska simma om en när man är i badhuset ihop. Får åt
Halvt OT, men jag blev så inspirerad av den här tråden så nu har jag anmält mig till en intensivkurs två ggr/vecka för att äntligen vid 31 års ålder lära mig crawla. Det är ju fanken pinsamt att ens ungar ska simma om en när man är i badhuset ihop. Får åt
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 18:18Tänk om jag hade insett att simning är fantastiskt redan när jag var 31 år. Vad jag missat hittills å måste ta igen. Men bättre sent än aldrig.
Tänk om jag hade insett att simning är fantastiskt redan när jag var 31 år. Vad jag missat hittills å måste ta igen. Men bättre sent än aldrig.
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 20:13När kommer hastigheten då? Jag vill kunna simma kilometern på under 20min och tycker jag tränar ganska hårt för att komma dit, men det är hyfsat avlägset just nu...
När kommer hastigheten då? Jag vill kunna simma kilometern på under 20min och tycker jag tränar ganska hårt för att komma dit, men det är hyfsat avlägset just nu...
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 21:21Hastigheten kommer med tekniken, hälsar simmarmaken. Du kan liksom inte "simma dig snabb" bara genom att ligga och nöta längd efter längd efter längd. Träna tex bara armar eller bara ben, dela upp det, finslipa alla momenten. Har du grundfysiken och uthål
Hastigheten kommer med tekniken, hälsar simmarmaken. Du kan liksom inte "simma dig snabb" bara genom att ligga och nöta längd efter längd efter längd. Träna tex bara armar eller bara ben, dela upp det, finslipa alla momenten. Har du grundfysiken och uthål
Quote from j sollerman on 1 March 2012, 21:45Om du har hyfsad teknik idag så är det bara att börja öka farten så kommer du förhoppningsvis ner under 20 minuter. Nu vet jag inte hur fort du simmar idag men du kanske kan börja att simma starttider på 2.15 och sikta på att simma varje 100ing på 2.05. N
Om du har hyfsad teknik idag så är det bara att börja öka farten så kommer du förhoppningsvis ner under 20 minuter. Nu vet jag inte hur fort du simmar idag men du kanske kan börja att simma starttider på 2.15 och sikta på att simma varje 100ing på 2.05. N
Quote from Tomas Stöt on 2 March 2012, 05:20Vad är starttid?
Vad är starttid?