Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFrån kass till nybörjare - tid?
You need to log in to create posts and topics.

den tid intervall du starta varje distans. så en start tid är den tid du har att både simma den distans och vila innan du ska starta den nästa.

tex sig du vill prova en start tid 2:00.

Då starta du en 100m (4 längder) när klockan passera 0. sedan när

Enligt en simtränare jag pratat med så skall man "ta i mer och köra mer intervaller för att få upp hastigheten". "Tekniken kommer sen". Detta går dock emot all annan form av lärande då praxis är att man först lär sig ett moment långsamt och rätt, för att

Jag kör intervaller och teknikserier, men jag tycker inte hastigheten ökar direkt. Jag simmar 1km på 23:30 och klarar 10x100m med 2:15. Men det är väl bara att nöta på.

Det känns ofta som man "stannar" på tider runt 2:00 per hundra trots att man kan ha simmat i något/några år.

Är det den "normala" hastigheten för simning för den stora massan?
Ungefär som 45 på milen kan vara ett mål för många, men för många andra är 40

Japp, lär definitivt vara tekniken som sätter stopp för att komma lägre i tid. Min man simmar hundringen på knappt 1:10 (klockade honom förra veckan). Då ska tilläggas att han har +5-7 kg i vikt och är i princip helt otränad senaste åren - men har en grun

jag är 37år 177cm 97kg (ca 14kg övervikt) och simma 30x100 st 1:30, 10x100 st 1:25

jag kan simma ett 100 för tid på träning och kom ner mot 1:06, men jag träna för att bli en bättre distans simmare samt sprint bröstsim.

anledning att jag använda 2:00m

Jonas Colting hävdar att han körde ett 100x100st90 en gång. Bara för att ingen skall bli för kaxig här.
(Å andra sidan hävdar han att musikaler är dålig kultur och att kosttillskott bara är naturligt om man äter jättemycket kött, så trovärdigheten i hans

"100x100st90"

Vad avses? Hundra hundringar gånger nitto = 900 000 meter (90 mil)? Inte va? 🙂 Förklara pls. 🙂

Simon jag är inte kaxig jag vill bara visa att ålder och vikt ska inte var en anledning att säg man kan inte simma snabbt.

Jag känner till många 30+ simmare snabbare än mig.

När det gäller frisim så är jag nästan lycka snabbt nu som jag var vid 16 år

Sara 100x 100m st 1:30 (90 SEK). Typiskt nyårs träning