Quote from Tomas Stöt on 28 February 2012, 11:17@ Lennart Tack! för att man kan skippa plattan 😉
@ Lennart Tack! för att man kan skippa plattan 😉
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:20"Bensparken står för 10 % av farten och 90 % av tröttheten."
vet ej om jag hålla med.
Jag körde en 1500m benspark med plattan ca 50/50 med frisim och bröstsim benspark. min total tid var 27:30 jag simma en 1500 på ca 20:00.
Ang. kass till nybörjare b
"Bensparken står för 10 % av farten och 90 % av tröttheten."
vet ej om jag hålla med.
Jag körde en 1500m benspark med plattan ca 50/50 med frisim och bröstsim benspark. min total tid var 27:30 jag simma en 1500 på ca 20:00.
Ang. kass till nybörjare b
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:21Jadu, jag har tränat 2-3ggr i veckan i snart 2 år nu och jag orkar fortfarande inte crawla längre än 50-75m i sträck innan tar luften slut för mig. Mitt problem (liksom många andras verkar det som) är att jag inte får till en andningsteknik som jag känner
Jadu, jag har tränat 2-3ggr i veckan i snart 2 år nu och jag orkar fortfarande inte crawla längre än 50-75m i sträck innan tar luften slut för mig. Mitt problem (liksom många andras verkar det som) är att jag inte får till en andningsteknik som jag känner
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 18:25Jag började för ett drygt år sedan (köpte kort till badhuset årsskiftet 2010/2011). Höll på att ge upp efter några månader med sporadisk simning. 2 april kom genombrottet för mig. Jag minns det fortfarande. Ungefär som att lära sig cykla. Plötsligt satt
Jag började för ett drygt år sedan (köpte kort till badhuset årsskiftet 2010/2011). Höll på att ge upp efter några månader med sporadisk simning. 2 april kom genombrottet för mig. Jag minns det fortfarande. Ungefär som att lära sig cykla. Plötsligt satt
Quote from j sollerman on 28 February 2012, 18:36Jag gick på crawl-kurs hösten 2009. Det tog kanske 10 träningspass innan jag ens kunde simma 100 meter. Sen tog det väl lika många träningstillfällen innan allt ramlade på plats och jag kunde simma hur långt som helst (?).
Jag tycker också bensparken är
Jag gick på crawl-kurs hösten 2009. Det tog kanske 10 träningspass innan jag ens kunde simma 100 meter. Sen tog det väl lika många träningstillfällen innan allt ramlade på plats och jag kunde simma hur långt som helst (?).
Jag tycker också bensparken är
Quote from Tomas Stöt on 28 February 2012, 19:00@Ryan - våra tjejer är ju lika gamla(as u know) och min tjej går nu i simskola i Sthlm Stads regi. Godkänd, men inte mer... Vi säger att efter denna omgång är det nog... Hon kan simma men måste träna på sin teknik, orka - och som du så vist skriver - det
@Ryan - våra tjejer är ju lika gamla(as u know) och min tjej går nu i simskola i Sthlm Stads regi. Godkänd, men inte mer... Vi säger att efter denna omgång är det nog... Hon kan simma men måste träna på sin teknik, orka - och som du så vist skriver - det
Quote from Elias Engqvist on 28 February 2012, 22:24Bensparkens vara eller icke vara är tydligen olika även bland erfarna simmare - tidigare lärare jag haft har inte pratat speciellt mycket om benspark. Nu gör jag ett nytt försök att bli lite bättre simmare med en tränare som har en grund som simmare (i Fy
Bensparkens vara eller icke vara är tydligen olika även bland erfarna simmare - tidigare lärare jag haft har inte pratat speciellt mycket om benspark. Nu gör jag ett nytt försök att bli lite bättre simmare med en tränare som har en grund som simmare (i Fy
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 08:15Håller med om att andningen är det absolut viktigaste.
Lärde mig att simma via Youtube och oräkneliga kallsupar.
Först när andingen går av sig själv och misslyckas man med ett andningstag så slutar man inte simma för det utan naturligt tar ett nytt på and
Håller med om att andningen är det absolut viktigaste.
Lärde mig att simma via Youtube och oräkneliga kallsupar.
Först när andingen går av sig själv och misslyckas man med ett andningstag så slutar man inte simma för det utan naturligt tar ett nytt på and
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 09:29Jag började simma som rehab från en avdragen hälsena för två år sedan ganska precis. Simmade då 25 m fritt med drunkningstendenser. Eftersom jag är styrd av mina barns simträningstider har det aldrig varit möjligt att få till någon instruktörsledd simning
Jag började simma som rehab från en avdragen hälsena för två år sedan ganska precis. Simmade då 25 m fritt med drunkningstendenser. Eftersom jag är styrd av mina barns simträningstider har det aldrig varit möjligt att få till någon instruktörsledd simning
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 10:25Ordningsfråga: är man inte per definition nybörjare först och sedan (oftast) kass, för att fortsätta till halvkass, halvdan och halvhygglig för att sedan (i bästa fall för de flesta) stagnera någonstans runt hygglig?
Ordningsfråga: är man inte per definition nybörjare först och sedan (oftast) kass, för att fortsätta till halvkass, halvdan och halvhygglig för att sedan (i bästa fall för de flesta) stagnera någonstans runt hygglig?