Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, och som sagt... Rehabplanen har gjorts av "min" naprapat som bara jobbar med idrottskador, även upptrappningen görs i samråd med honom. Började med att gå/springa/gå och har övergått från det till att bara springa nu, men kort, fortfarande mindre än 1

Om du bara visste hur många som påstår att de är löpotränade, och sen kryper det fram att de springer 3-4 mil i veckan eller nått sånt. Hellre fråga i så fall, det är farligt att ta saker för givet 🙂

Jag tror absolut att du kan klara maran inom ett år,

Jag tror också att ett marathon på 1 år är realistiskt om Du får förbli skadefri. Därför är det rätt bra att springa lika mycket med huvudet som med benen. Eller iaf ibland.

Ska bli spänande att följa Din väg. 🙂

Annica när blir man löptränad vad är det och hur mycket ska man behöva springa för att kalla sig det ?

Jag tycker inte TS ökade något för snabbt. Otur skulle jag säga. Otur att det är något så segt som säger stopp. Lättare när det går över på någon dag (kunde lika väl vara en sådan "skada" som säger ifrån). Till din satsning. Om du inte kan öka din löpmäng

Fattar vad Annica menar nu:-) lite trög bara , hårt fartpass idag .

Fnissar lite här, visst var det styggt att smyga in ett o där 🙂

Sara, om du är seriös på att vilja springa maran nästa år och har löparknä nu så skit i Szalkais halvårsprogram och fokusera istället på långpass. Det är nyckeln för dig och din träningsbakgrund. Redan i slutet av sommaren bör du köra ett 35 km-pass och

Egentligen är det lite så jag känner, Mikael... Att jag kanske vinner mest på att enbart samla mil i benen? Trappar upp långsamt nu och sen längre och längre?

Ta bort ordet "kanske", annars rätt.