Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I Juni ska jag springa Stockholm Marathon och jag tänkte lägga upp träningen ungefär såhär:

Dag 1: 5-10 km
Dag 2: Intervallpas/Backpass + Styrka
Dag 3: Långpass 10-30 km (ju närmare destå längre)
Dag 4: Tillkommer ca 6 veckor före maran och det blir nog

Klart att du klarar ett 24-timmars. Det är bara att köra på. Du bestämmer själv hur mycket du vill ta i och möjligheten till vila finns alltid. Och för varje steg du tar så förbättras resultatet. Fler råd och uppmuntran kommer nog från K-G vad det lider.

Absolut. Jag gick från att ha sprungit max 55 km till 48 timmars ultra på 5 månader.

Klara 24-/48-timmars kan väl alla om jag inte fattat fel? Man kan väl springa en mil och sen lägga sig att sova och sen springa en mil till, käka middag, gå 500m, sova igen osv så länge man inte går utanför området eller nåt sånt?
Iofs vinner man inte då

Att deltaga i ett 24-timmarslopp kan nog alla göra, men att "springa ett 24-timmarslopp" är det få som klarar. Då krävs mångårig träning.

Håller absolut dig med där Krister å även Christer......Finns det ingen gräns bland er ultra-löpare för vad ni anser att man har genomfört ett 24H på. Så här på rak arm skulle jag vilja säga 10 mil som minstingen.....å sen det där med att springa är ju et

För att prata med erfarna ultralöpare mm kan jag tipsa om att följa med på olika testslöpningar mm som brukar ordnas och prata med dem personligen...känn på hur det känns att springa flera varv på samma bana.

Jag själv ska vara med på Täby Extreme Chall

Du skriver att du gillar att springa långt, och det kan mycket väl vara avgörande. Saken är individuell och ska man springa ett 24h-lopp spelar psyket stor roll. Antar att även din kropp gillar längre sträckor och att det alltså känns bra på dina längsta

Tips från en nybörjare, eller, det är ungefär såhär jag skulle ha gjort det:

Du måste ha kul. Post maran så spring så mycket du kan så sakta du kan i de 5 månader du har på dig. Skippa annan träning, det är löpning som behövs. Skruva in så många mil du k

När eliten springer i 24h, stannar de då aldrig? Eller tar de någon minut här och där?