Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 21:48Kvinnor löper tio gånger högre risk än män att få stressfraktur. Eftersom ni är ett gäng karlar som skriver "inga problem" tyckte jag det var relevant att påpeka.
Kvinnor löper tio gånger högre risk än män att få stressfraktur. Eftersom ni är ett gäng karlar som skriver "inga problem" tyckte jag det var relevant att påpeka.
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 05:16Oj, vilka bra och mycket blandade svar.
Jo, det stämmer att min kropp tycker om att springa långt. Jag gör typ samma tid på milen som på två mil. Men det som gör att jag tvekar på detta är att leder etc. kanske inte riktigt hänger med. Jag har visserlig
Oj, vilka bra och mycket blandade svar.
Jo, det stämmer att min kropp tycker om att springa långt. Jag gör typ samma tid på milen som på två mil. Men det som gör att jag tvekar på detta är att leder etc. kanske inte riktigt hänger med. Jag har visserlig
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 11:03Jona.
Kan så vara, men 10 ggr lättare baserat på vilken typ av rörelser.Har över 150 ultralopp bakom mig + 20-tal arrangemang.
Hade kvinnor haft lättare för stressfraktur på långa långsamma lopp så hade jag nog reagerat.Vanligaste problem:
1. Förmå
Jona.
Kan så vara, men 10 ggr lättare baserat på vilken typ av rörelser.
Har över 150 ultralopp bakom mig + 20-tal arrangemang.
Hade kvinnor haft lättare för stressfraktur på långa långsamma lopp så hade jag nog reagerat.
Vanligaste problem:
1. Förmå
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 11:08Mikaela.
Nybörjarproblem brukar vara blåsor + skavsår. Är det då varmt under dygnet så bör man vara förberedd.Mina käpphästar:
1. Större skor- gärna 2 hela nummer. Så provspring + provgå större storlekar. Fötterna sväller.2. Undvik schampo kvällen i
Mikaela.
Nybörjarproblem brukar vara blåsor + skavsår. Är det då varmt under dygnet så bör man vara förberedd.
Mina käpphästar:
1. Större skor- gärna 2 hela nummer. Så provspring + provgå större storlekar. Fötterna sväller.
2. Undvik schampo kvällen i
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 11:57Beskriv de rätta rörelserna så gör jag ett PM att dela ut på ortopedakuten!
Beskriv de rätta rörelserna så gör jag ett PM att dela ut på ortopedakuten!
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 12:01Alltså jag vet inte vad jag tillför riktigt men jag kan nämna att jag började springa på riktigt hösten 2009 och sprang mitt längsta långlopp på 30km. Första helgen i februari 2010 sprang jag 71km. Det tog hela dagen, vi åt lunch, gick i alla uppförsbacka
Alltså jag vet inte vad jag tillför riktigt men jag kan nämna att jag började springa på riktigt hösten 2009 och sprang mitt längsta långlopp på 30km. Första helgen i februari 2010 sprang jag 71km. Det tog hela dagen, vi åt lunch, gick i alla uppförsbacka
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 12:44Bra Miranda. (t+) (t+)
Jona.
10:e oktober fick jag en Vanguard i högra knät. Totalprotes.
Jag har således varit flitig på ortopedställen i år. Plus mängder av år tidigare. Sedan 1950.
Jag är snacksalig av mig och under alla besök har jag ej ännu stött
Bra Miranda. (t+) (t+)
Jona.
10:e oktober fick jag en Vanguard i högra knät. Totalprotes.
Jag har således varit flitig på ortopedställen i år. Plus mängder av år tidigare. Sedan 1950.
Jag är snacksalig av mig och under alla besök har jag ej ännu stött
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 19:22Soldatprovet brukar i de flesta fall sträcka sig till 3 mil, känns längre för att man har packningen. Men att hålla på 24h är bra jobbat och då vet man att man iaf håller sig vaken 🙂
Vår baskermarsch var 4 dagar och vi kom ca 10 mil, dock så hade vi ju
Soldatprovet brukar i de flesta fall sträcka sig till 3 mil, känns längre för att man har packningen. Men att hålla på 24h är bra jobbat och då vet man att man iaf håller sig vaken 🙂
Vår baskermarsch var 4 dagar och vi kom ca 10 mil, dock så hade vi ju