Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFramfotslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Mikael, det låter som du är överens med författaren till länken Magnus postade?
Väldigt intressant länk för övrigt. Måste säga att jag (som författaren) inte heller riktigt förstått behovet av att mixtra med löpsteget så länge man inte får problem av det

Den snabba gruppen i studien springer alltså de första 15 km av en halvmara snabbare än 45.53. Det motsvarar ungefär 3-minuterstempo, eller en sluttid på 1.04.32. Det är verkligen en väldigt hög nivå. Som jämförelse var det bara en enda svensk som sprang

En slutsats måste väl ändå vara att det inte är uteslutet att man kan ha ett effektivt löpsteg även med markant hälisättning.

Undrar förresten hur många av fb:s Pose-ivrare som satsar på 800 meter?

Tilläggas ska kanske att jag inte har något emot Pose.

Jag tror också Pose kan vara bra, men det kan omöjligt vara det enda sättet att springa "rätt". I så fall skulle dom allra flesta löpare springa fel och utan alla avgörande finesser som man tydligen måste öva in och inte bara apa efter. Det kan inte vara

Har naturliga ankfötter, dvs. de petar utåt. Under uppladdningen för LL tog jag tag i lite löpteknik, där jag bl.a. fokuserade på att "bryta" mina fötter framåt, visserligen försiktigt då jag insåg att detta sannolikt påverkar knäna. Sidoeffekten av detta

Fast sen när är elitidrott jämförbart med mera hälsosam träning?

2.30-löpare?

2:30 på maran? på halvmaran? 2m30s per km?

Mystiken tätnar!

2.30 på LL kanske...

Tänk om det vore på Maran, eller kanske kilometern, suck! Nejdå, tyvärr bara LL.

Det är inte det sämsta!