Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det växer inger ogräs på en racerbana.

Har´nu fått de konstruktiva förslagen att kolla cross-over och timing, så det ska jag be min simtränare att titta noga på i min simning.

Fast jag kommer nog låta skägget växa. Gör väl benrakningen - som man "måste" göra som cyklist - än mer löjlig.

Hela kroppen ska vara slätrakad! Då blir man snabb 🙂

Ja, för det är verkligen kroppsbehåringen (eller avsaknaden av denna) som ger farten. 😀

Bäst att inte raka av sig skägget eller raka benen då så man har något att skylla på. 😉

När jag rakade mig för första gången på ett par--tre år dök det upp röda utslag helt symmetriskt rakt fram på båda axlar. Det tog mig faktiskt några dagar att lista ut vad det berodde på. Jag får fortfarande sådan när jag simmar med stubb, men inte om jag

Enligt Ryan (som numera lämnat gruppen i protest) så vinner man tydligen 4-5 sekunder per hundring på att raka hela kroppen.

@ Ice Man. Ska du referera till någon så skriv rätt!!

Detta har Ryan tidigare ang tidsbesparing:

2-3s /100m för rakning

4-5s/100m med våtdräkt

Forumet är tomt efter det att vår kunniga vän Ryan valde att inte längre diskutera öppet här.

Ang. "som numera lämnat gruppen i protest" är vi många som vet den bakomliggande orsaken.

Konstigt att du inte ens skäms att nämna det IceMan då det är DU som är orsaken till detta!