Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjat löpträna på mornarna, och har aldrig tidigare motionerat.
Kort och gott undrar jag om man måste äta frukost innan man ger sig ut, eller om det räcker att man äter frukost efteråt.
En del säger att man måste äta både före och efter.

Skulle inte rekommendera något stadigt innan du ger dig ut eftersom det kan ge dig håll och känna dig allmänt trött och osmidig.

Själv brukar jag dricka lite juice och äta lite yoghurt eller liknande innan jag ger mig ut och tar den rätta frukosten efter

Det är väldigt individuellt hur man upplever att springa utan innan frukost och kanske också något av en vanesak.

Jag klämmer 13 km innan frukost ett par gånger i veckan normalt och jag tror inte du behöver oroa dig för att musklerna bryts ner.
Testa dig

Ok, youghurt med vetegroddar i är typ min stora frukost som jag äter efter passet. Det är mycket för mig på morgonen. Ingen stor vän av frukost, som sagt.

Om du är så anti-frukost testa med att bara dricka lite juice eller vatten och kör hårt sen.

En banan och ett glas vatten har funkat bra för mig.. är lättsmält för magen. Och innehåller kolhydrater, protein, och sånt tror jag? och så kan man äta ägg och gröt eller liknande efteråt tex..

Jag dricker bara vatten och kaffe före ett morgonpass. Jag förlitar mig helt och fullt på fyllda depåer sen maten kvällen före. 🙂

Håller med Sylvia. Har du ätit ordentligt dagen/kvällen före, så klarar du säkert ett morgonpass utan frukost. Ge dig bara ut hyfsat direkt efter att du vaknat, så hinner du inte tömmas på energi.

Ja, jag går ju ut kl 0400 och springer. Så det är ju hyfsat tidigt.

Jag är ute på vägarna lite drygt 15 minuter efter uppstigning. 😉