Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 14:40Håkan har nog iofs rätt.
Håkan har nog iofs rätt.
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 18:53Hej Fredrik.
" Fulcrum 1 kan man ju få i en variant som tar slanglösa däck och det har jag aldrig testat, finns det nån här som har erfarenhet?"
Du behöver inte ha dessa för att köra med "slanglösa" däck.
Du kan tex köra med Tufo CS3 eller CS33. Dom p
Hej Fredrik.
" Fulcrum 1 kan man ju få i en variant som tar slanglösa däck och det har jag aldrig testat, finns det nån här som har erfarenhet?"
Du behöver inte ha dessa för att köra med "slanglösa" däck.
Du kan tex köra med Tufo CS3 eller CS33. Dom p
Quote from Berit Bengtson on 5 February 2010, 19:24P . påstod:
> bra träningshjul tror jag är Campagnolo Shamal Ultra Black
> Clincher 2010.Vad är det som får dig att tro det?
Enl mig såär de snarare snäppet sämre än Fulcrum Racing 1, ffa då på den mekaniskt, och hjulmässigt, misslyckade ekringen.
Dess
P . påstod:
> bra träningshjul tror jag är Campagnolo Shamal Ultra Black
> Clincher 2010.
Vad är det som får dig att tro det?
Enl mig såär de snarare snäppet sämre än Fulcrum Racing 1, ffa då på den mekaniskt, och hjulmässigt, misslyckade ekringen.
Dess
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 20:04P. : jag har tränat på Zonda i fyra år och de har fungerat helt felfritt. Fantastiskt fina hjul! Jag skulle gärna behålla dem, men då måste jag bygga om dem så de passar SRAM-kassetter. Jag lever i tron att Fulcrum har samma höga klass på sina hjul, de är
P. : jag har tränat på Zonda i fyra år och de har fungerat helt felfritt. Fantastiskt fina hjul! Jag skulle gärna behålla dem, men då måste jag bygga om dem så de passar SRAM-kassetter. Jag lever i tron att Fulcrum har samma höga klass på sina hjul, de är
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 21:37Hej Håkan.
"Enl mig såär de snarare snäppet sämre än Fulcrum Racing 1"
Och då skulle dom, Shamal Ultra Black Clincher, vara ett par dåliga träninshjul då? Bara för att dom enligt dig är snäppet sämre än Fulcrum Racing 1.
"Vad är det som får dig att tr
Hej Håkan.
"Enl mig såär de snarare snäppet sämre än Fulcrum Racing 1"
Och då skulle dom, Shamal Ultra Black Clincher, vara ett par dåliga träninshjul då? Bara för att dom enligt dig är snäppet sämre än Fulcrum Racing 1.
"Vad är det som får dig att tr
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2010, 11:11P:
Tack för ditt inlägg och att du i det så tydligt visar på reklamens genomslagskraft (och kanske rentav makt?).
P:
Tack för ditt inlägg och att du i det så tydligt visar på reklamens genomslagskraft (och kanske rentav makt?).
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 13:48Hej Håkan.
"Tack för ditt inlägg och att du i det så tydligt visar på reklamens genomslagskraft (och kanske rentav makt?)."
Nu får du allt förklara dig, tycker jag.
Reklam? Nej det tror jag inte att det är frågan om.
Som jag skrev väger hjulen lika
Hej Håkan.
"Tack för ditt inlägg och att du i det så tydligt visar på reklamens genomslagskraft (och kanske rentav makt?)."
Nu får du allt förklara dig, tycker jag.
Reklam? Nej det tror jag inte att det är frågan om.
Som jag skrev väger hjulen lika
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 13:59Sååå, nu lugnar vi oss. Det är ingen nyhet att man betalar extra för märke och image.
Mitt tips är att du kollar upp både fabriks och butiksbyggda hjul. Ta dig till Cykelcity i Lund och snacka med Håkan. Jag har hört att han är en ypperlig hjulbyggare.
Sååå, nu lugnar vi oss. Det är ingen nyhet att man betalar extra för märke och image.
Mitt tips är att du kollar upp både fabriks och butiksbyggda hjul. Ta dig till Cykelcity i Lund och snacka med Håkan. Jag har hört att han är en ypperlig hjulbyggare.
Quote from Berit Bengtson on 7 February 2010, 19:14P . skrev en hel del, bla
> För att det ska generera samma luftmotstånd i förhållande 16/32
> så måste väl 32 ekrar generera hälften så stort luftmotstånd per
> eker än vad 16 ekrar gör och det oavsett vad de väger och hur
> tjocka de är.Stämmer inte,
P . skrev en hel del, bla
> För att det ska generera samma luftmotstånd i förhållande 16/32
> så måste väl 32 ekrar generera hälften så stort luftmotstånd per
> eker än vad 16 ekrar gör och det oavsett vad de väger och hur
> tjocka de är.
Stämmer inte,
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 19:55Som vanligt kommer Håkan med en massa orelavant bullshit. Ett par minuter hit eller dit på Vätterrundan vilket larv. Campa och Fulcrum gör världens absolut bästa fabriksbyggda hjul det är de flesta eniga om. 2 way fit hjul går att använda med helt vanliga
Som vanligt kommer Håkan med en massa orelavant bullshit. Ett par minuter hit eller dit på Vätterrundan vilket larv. Campa och Fulcrum gör världens absolut bästa fabriksbyggda hjul det är de flesta eniga om. 2 way fit hjul går att använda med helt vanliga