Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFulcrum 1 vs 3
You need to log in to create posts and topics.

Håkan kommer som vanligt med fakta. Det var och en som sedan måste avgöra är huruvida det påverkar en träningsrunda, en Vätternrunda eller en tävling.

Jag är övertygad om att jag kör lite bättre om jag har en snygg cykel än en som jag inte gillar. Samma

Hej Håkan

Jag vidhåller det jag skrev tidigare och att du vänder och vrider. Tja det är upp till dig.

Men för att det ska generera samma luftmotstånd i förhållande 16/32 så måste väl 32 ekrar generera hälften så stort luftmotstånd per eker än vad 16 ek

Jag kör på ett par Fulcrum Racing 1 och är väldigt nöjd
De har nu gått 250 mil utan några problem

Jag har bara hört lovord om både Fulcrum och Campas fina byggkvalitet och livslängd OCH Håkan, funktion från många olika håll

Att Campagnolos G3 ekring ell

Håkan kommer som vanigt med extremt Fakta-underbyggda svar.
Enda anledningen att köpa Campa eller Fulcrum-hjulen, jämfört med exempelvis dom handbyggda hjulen Håkan refererar till, är ju om man eftersträvar ett visst utseende eller fabrikat. Då får man oc

Hej Niclas.

Du skriver att "Håkan kommer som vanigt med extremt Fakta-underbyggda svar"

I vissa fall stämmer det och i vissa fall inte. Ta tex detta svar.

det är ju bara att räkna så himla svår kan det inte vara att ta 16/32.
Det blir 0.5 jag lovar att

Fulcrum 1 ligger i vinnarhålet - jag gillar verkligen Campas hjul (har kört Scirocco på crossen och Zonda på De Rosan de senaste fem åren), men nu är det ju SRAM-kompabilitet jag måste ha så därför blir det Fulcrum istf. Campa.

Varför utesluter du Campa? De flesta av deras hjul finns med Shimanokompatibel body.

Hittar inte Shamal Ultra Clincher med shimanobody - skicka gärna en länk om du har!

Vad är fördelen med att köra tubeless? Lägre vikt? Bara att smacka på däcket igen om man kört över något hårt så man fått "punka"?

Det enda högprofilhjul som kan mäta sig i styvhet är med Eurus och Fulcrum R1 og Zero är Cosmic Carbon Ultimate.