Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 17:47Ja precis David, tunghjulen 😉
Ja precis David, tunghjulen 😉
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 18:03Ok, vi reder ut några grejer först gällande slang/slanglöst/tub och Tufos fuskvariant.
Slang
Däck; Här finns det en uppsjö av fantastiskt bra däck i alla förmer, färger och tillverkare.
Hjul; Enormt utbud i alla prislägen och varianter.Bra och praktis
Ok, vi reder ut några grejer först gällande slang/slanglöst/tub och Tufos fuskvariant.
Slang
Däck; Här finns det en uppsjö av fantastiskt bra däck i alla förmer, färger och tillverkare.
Hjul; Enormt utbud i alla prislägen och varianter.
Bra och praktis
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 18:37Tror inte aerodynamik för ekrar är så enkelt att fler ekrar automatiskt ger mer motstånd - varje eker passerar i "slipstreamen" från föregående eker och kan dra nytta av att luftströmmen redan brutits.
Ett sätt att se det är att tänka sig att trycka fler
Tror inte aerodynamik för ekrar är så enkelt att fler ekrar automatiskt ger mer motstånd - varje eker passerar i "slipstreamen" från föregående eker och kan dra nytta av att luftströmmen redan brutits.
Ett sätt att se det är att tänka sig att trycka fler
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:08Hej Daniel.
"Tufos fuskvariant. Det kan vara jag, men jag förstår verkligen inte vitsen här. Det känns som alla nackdelar med ett tubdäck förpackat i ett kanttrådspaket. Är dock öppen för att omvändas med vettiga argument."
Varför köra med dessa kan man
Hej Daniel.
"Tufos fuskvariant. Det kan vara jag, men jag förstår verkligen inte vitsen här. Det känns som alla nackdelar med ett tubdäck förpackat i ett kanttrådspaket. Är dock öppen för att omvändas med vettiga argument."
Varför köra med dessa kan man
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:16Jag har testat Tufo CS 3 lite och det gör jag inte om.
De är sämre än Barums tubdäck med tanke på känsligheten för punka.Jag kan inte hitta något skäl för att köra på dom mer än att någon inte vill köpa tubfälgar.
Jag har testat Tufo CS 3 lite och det gör jag inte om.
De är sämre än Barums tubdäck med tanke på känsligheten för punka.
Jag kan inte hitta något skäl för att köra på dom mer än att någon inte vill köpa tubfälgar.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:27Hej David.
"Jag har testat Tufo CS 3 lite och det gör jag inte om. De är sämre än Barums tubdäck med tanke på känsligheten för punka."
Jag har bara kört typ 50 mil med mina. Får återkomma om ett par hundra mil.
Provade du Punkaguka i dina och i sådan f
Hej David.
"Jag har testat Tufo CS 3 lite och det gör jag inte om. De är sämre än Barums tubdäck med tanke på känsligheten för punka."
Jag har bara kört typ 50 mil med mina. Får återkomma om ett par hundra mil.
Provade du Punkaguka i dina och i sådan f
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:45Nope, ingen punkasörja. Det sätter sig i ventilen om det är i slangen i preventivt syfte.
Nope, ingen punkasörja. Det sätter sig i ventilen om det är i slangen i preventivt syfte.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:46Daniel: Tack för att du hjälper till att lyfta diskussionen från det praktiska till det mer estetiska planet!
Z5:an är som sagt vit med loggorna i svarta konturer. Ingen customgeometri.
SRAM Red rakt igenom, Selle Italia Flite Team Edition, Deda ? sadels
Daniel: Tack för att du hjälper till att lyfta diskussionen från det praktiska till det mer estetiska planet!
Z5:an är som sagt vit med loggorna i svarta konturer. Ingen customgeometri.
SRAM Red rakt igenom, Selle Italia Flite Team Edition, Deda ? sadels
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 20:07Svarta Ksyrium SL (t+) . De sitter såklart på min cykel 2010.
Bra pris finns bl a här: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=42066
Håller hjulen för Philippe Gilbert i RvV, så duger de gott nog för mig...
Svarta Ksyrium SL (t+) . De sitter såklart på min cykel 2010.
Bra pris finns bl a här: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=42066
Håller hjulen för Philippe Gilbert i RvV, så duger de gott nog för mig...
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 20:30Vad fasiken är guka för nått?
Vad fasiken är guka för nått?