Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFunBeat? Eller PaceUP!?
You need to log in to create posts and topics.

Vad använder ni? Och varför?

Tycker inte du kan jämföra dessa siter. FunBeat är rejält mycket mer seriöst för din träning och träningsuppföljning. PaceUP är mer en lekstuga där du lite lottomässigt får poäng för ditt träningspass. Poäng som du sedan ska jämföra med andra. jag är t.ex

Tack för svar. Jag menade vilken app ni använder. Men jag håller med dig, både appen och webben så så är FunBeat mer seriöst. Synd bara att appen inte utvecklas längre, så hur länge kommer denna att fungera? Var ju tre år sedan den uppdaterades.
PaceUp! a

Eftersom jag har Android har Funbeats app inte fungerat på länge.
Och om jag förstått rätt går det ej att ladda upp från PaceUp till Funbeat, vilket var vad jag hade appen till...

Tråkigt dött på denna sidan när det inte ens utvecklas så att funktionerna

För mig är träningsstatistiken det centrala och för den så har jag inte hittat något som är bättre än Funbeat. När jag springer (fast det har gått väldigt trögt med löpningen de sista åren p g a diverse skador) så använder jag en Garmin-klocka. Men min tr

Hur registrerar du dina crossfit-pass? Som kommentar? Kör själv lite crossfit-inspirerad träning ihop med min löpning. Vilken klocka har du? Funderar på att byta ut min apple watch.

crossfit och simning i bassäng skriver jag allt som kommentar.

Precis. WOD:en blir en kommentar, men ett lyft skriver jag ofta in som övning vilket gör att jag kan få statistik på hur tungt jag lyfter.
Klockan är så gammal vid det här laget, så jag nöjer mig med att säga att jag använder Garmin. P g a skada så har j

Tack för tipset. Har aldrig testat/sett att det finns massa färdiga gym-övningar, och möjligheten att skapa egna. Men antar att du alltid väljer ”manuell registrering”, inte ”spela in nytt pass”, när du kör med vikter?

Manuell registrering, oftast på webben samt import från Garmin är det jag använder. Spela in pass med appen gör jag mycket sällan.