Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Christer: Japp, vi har tänkt på det, men tyvärr kom det inte med i senaste versionen. Vi sitter just nu med att se hur pass bra vi kan få det, och det är precis som du säger, mycket beroende av linjalens längd.

Jag har provat lita andra appar, Strava och endomondo verkar ha löst problemet i alla fall. Jag loggade en jobbpendling med både funbeat och strava, funbeat = 1097m, strava 74m. Jag kollade lite historik och såg att samma tur med strava tidigare datum vis

Vi har löst problemet nu, men innan vi släpper ny version vill vi köra lite tester och kalibrera modellen. I ärlighetens namn hade vi gjort alldeles för lite tester med vår första modell. Gör om - gör rätt..

Det finns inget *rätt svar* eftersom det handl

Jag springer till musik via Spotify och har problem med att lägga till spellistor via min iPhone. Även om jag gör precis som det står i instruktionerna och lägger till en befintlig spellista från mitt Spotify Premium konto och sen klickar på spara. Så ser

3.0.4 på plats. Kanon med lite justeringar! Men när blir röstcoach-problemet åtgärdat? Dvs eftersom musikvolymen inte sänks så hörs inte informationen från coachen. (som fungerade utmärkt i gamla appen) Börjar bli irriterande.

Mats: Vi kommer lösa det ganska snart, hittils har vi fokuserat på att jobba bort några lite allvarligare saker (t.ex. stabilitet och konstig mätning av stigning). Jag är ledsen att vi inte har hunnit fixa detta redan nu.

Men så till den största frågan av alla, när kommer nya android-appen? 🙂

Ja man får väl hoppas att dom har byggt appen i t ex Unity eller liknande så att dom bara kan bygga paketet mot annan plattform och inte behöva utveckla den vid sidan av.

Hej igen!

Jag väntar också på fixen för röst-coachen (sänk musikvolymen)! I väntan på den ser jag även en konstig sak på själva siten, nämligen att under "Hem"-tabben ser jag inte antal kilometer längre:

Martin Aghed har tränat Löpning
39 min | 0 km

Martin: Har det hänt flera gånger? Redigerade du passet i telefonen efter det att det hade sparats? Redigerade du det på sajten?