Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jo, jag gjorde så också.. 🙂

Det där med att kunna ta bort oönskade fält vid manuell registrering funkar inte alls för mig. Där finns tex 2 fält som jag aldrig kommer att använda, nämligen facebook och spellista o dessutom så ligger de så högt att man måste scrolla neråt för att komm

Bra kommentar. Varför måste allting kretsa kring Facebook?

Robert: Vi kommer att införa möjligheten att stänga av vissa fält (eftersom en del personer aldrig kommer vilja använda dem). Det kommer i en kommande version.

Har du förresten uppgraderat till 3.0.3?

Hur mäts stigning? Jag springer en runda på ca 7.5 km och enligt appen så har jag en stigning på ca 1200 m. Det är ju nästan som att springa uppför Kebnekaise. Högsta punken i min runda är dock ca 45 m. Mäter jag manuellt i grafen så kommer jag upp i ca 1

GPS (som ju alla appar använder) är uselt på att mäta stigning, men ditt fel är betydligt större än vad min Garminklocka t ex brukar ge...

Vi överväger faktiskt att stänga av funktionen som mäter stigning just eftersom GPS:er är otroligt dåliga på att ta fram den siffran. Dels för att noggrannheten är så dåligt och dels för att om man t.ex. springer på en bergskam så finns risken att koordin

Jag köper att GPSen är ganska dålig på att ange rätt höjd. Frågan är dock hur det i mitt fall kan bli så fel som ca 1200 m. Men när jag mäter i grafen som skapats från GPS data så får jag ca 140 m. Det är ju ganska enkelt att komma fram till det. Bara föl

Att mäta stigning, även om man har bra data, är svårt! Micke Forsström och jag (bla) hade en liten diskussion i nån tråd här förra året (tror jag). Problemet är av fraktal-typ - dvs samma problem som att mäta tex en kustlinje. Den kan bli väldigt lång om

>Birdie: Hur har du mätt sträckan till att börja med (dvs hur vet du vad som är korrekt sträcka)?

Jag har mätt upp ett varv med Google-maps-funktionen här på Funbeat till 4,52 km. När jag mätt med Funbeats tidigare app har ett varv i snitt blivit blivit