Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Träningsupplägg för att förbättra simtiden. Koncentrerar min simträning på att bli tekniskt bättre (tar lektioner) men känner att jag samtidigt skulle behöva förbättra min uthållighet på simningen. Några förslag på simpass som kunde vara lämpliga för supe

5x genom
5x50 st 1:20
första 50 MAX
andra lös men inte långsam
tredje och fjärde MAX
femte lös

det kanske kommer att känns hur lätt som helst efter första runda, men jag lova om du ta i på de tre på max kommer du inte tycker det är lätt efter 5 rundor...

Tackar!!!

Låter som ett perfekt pass, enkelt att komma ihåg men ändå varierande.

Är det någon extra vila mellan seten?

Både ja och nej. Om du missa start på andra set pga du simmade förlångsam få ska du starta på nästa kvart. Annars rak genom.

Om 1:20 är för hårt kan du gå upp till 1:30.

Jag köra start 1:15 med min grupp och där simma de flesta under :40 på de hårda

ok testar imorgon

Jag är med.

Nybörjare på simning men ska jobba på det.

Härligt jag är en swimrunner som gärna deltar i år igen. Lite fiasko förra omgången.

Funderar lite på kriterierna Ryan kan du utveckla denna stof. "Man kan vila så mycket man behöver under simning, men tiden gäller från när du börja till du har simmat 15

Alla orkar kanske inte simma 1500 meter i ett svep. Om man vilar 15 sek per hundring är ju det upp till var och en, men klockan ska ju börja gå när man startar och sluta när man slår i kaklet på 1500 meter. Om man sen simmar allt i ett svep med supersnabb

Tackar, det förklara allt bra.

Vi ses i bassängen;)