Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelfundering ang sadelhöjd
You need to log in to create posts and topics.

Ok, jag utgår från att du aldrig kliver av och på, och aldrig stannar i korsningar etc... , eller ?

Dessutom har jag efter 30 års cyklande kommit fram till att det funkar bra som indiktator för rätt sadelhöjd på rätt ramstorlek, åtminstone för mig - därf

Om man ska ställa in sadelhöjden så gör man det utifrån att det blir rätt höjd när man cyklar. Inte när man står still. Att försöka lura i nån annan att göra som du säger är att kanske lura någon att cykla med fel ställning med eventuell risk för skador.

Jag håller med Per E. Man ställer in sadeln optimalt för att cykla. Ska man stanna så placerar jag mig mellan sadel o styre eller kliver av vid sidan om cykeln.

Om man absolut VILL tolka mitt inlägg så, så spelar det ingen roll vad jag skriver...att jag sedan tränat och tävlat i närmare 30 år har tydligen ingen betydelse...

Ni kunde t.ex. ha frågat mig hur jag menade, men nej - ni valde att ge er på mig och dess

Värst vad du var känslig då.
Ber om ursäkt för att jag inte beter mig som du önskar.

Men skriver man dumheter så får man väl stå ut med risken att bli dumt bemött.

Om du cyklat och tävlat i 30 år så borde du verkligen veta att först ställer man in sadel

Som utomstående blir jag häpen över dig Per, det är en sak att du inte håller med, men att uttrycka sig på det viset är oerhört barnsligt och omoget. hoppas du stannar kvar på Funbeat och fortsätter att ge råd, även om inte jag alltid följer dom så uppska

Stephan, jag förstår inte vad du menar? Vad har Pär uttryckt för dumt? Det är väl rätt det han påpekar, att det är rena dumheterna att sadelhöjden ska ställas in så du kan nå ned med fötterna i marken? Det är väl bra så ingen nybörjare luras ställa in sad

Klart att han har rätt men jag tycker man att uttrycka sig på ett annat sätt,vara lite mer ödmjuk.. och jag är inte känslig vill jag tillägga, det jag vill undvika är att folk inte vågar ställa "dumma" frågor, ge dumma svar osv. då blir det här ett elitfo

...*suck*...I-landsproblemen tycks bli allt fler....

Vad menar du? Magnus skriver "Detta är ingen sanning, utan bara mina tankar på temat..." oc får svar om att lura, dummaste m.m, jag tycker det är onödigt, I-landproblem javisst.. Detta är ingen sanning, utan bara mina tankar på temat...ill du att vi skall