Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2009, 21:02Inget fel i dumma frågor och dumma svar.
Bara de inte leder till att nån riskerar att skadas. Och faktum är att jag kan lätt se framför mig hur nån som är helt ny läser instruktionerna från den rutinerade tävlingscyklisten som säger att han ska kunna nå
Inget fel i dumma frågor och dumma svar.
Bara de inte leder till att nån riskerar att skadas. Och faktum är att jag kan lätt se framför mig hur nån som är helt ny läser instruktionerna från den rutinerade tävlingscyklisten som säger att han ska kunna nå
Quote from Rasmus Olsson on 7 June 2009, 21:03Stephan: visst ska vi vara ödmjuka. Men jag ser inget oödmjukhet här. Inte sagt att det inte finns.
Men åter till tråden, kolla min länk till sadelskolan.
Stephan: visst ska vi vara ödmjuka. Men jag ser inget oödmjukhet här. Inte sagt att det inte finns.
Men åter till tråden, kolla min länk till sadelskolan.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2009, 21:56För att vara lite sakliga igen.
Här är en länk som kan vara intressant för de som vill fördjupa sig lite. Framförallt gör den upp med myten om KOPS (Knee Over Pedal Spindle) Alltså myten om att sadeln ska justeras horisontellt så knäts framsida är rakt ö
För att vara lite sakliga igen.
Här är en länk som kan vara intressant för de som vill fördjupa sig lite. Framförallt gör den upp med myten om KOPS (Knee Over Pedal Spindle) Alltså myten om att sadeln ska justeras horisontellt så knäts framsida är rakt ö
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 21:14du ska sitta rakt på sadeln och ha hälen på pedalen och då ska benet vara helt utsträkt när trampan är kl 6!
du ska sitta rakt på sadeln och ha hälen på pedalen och då ska benet vara helt utsträkt när trampan är kl 6!
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 21:52Det har jag aldrig haft, inte ens på tempo.
Det har jag aldrig haft, inte ens på tempo.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 13:55Är det detta råd tänkt att följas med eller utan skor?
Är det detta råd tänkt att följas med eller utan skor?
Quote from Rasmus Olsson on 9 June 2009, 13:56Läs min sadelskola så får du svar på dina frågor. Se nåra inlägg längre upp.
Läs min sadelskola så får du svar på dina frågor. Se nåra inlägg längre upp.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 14:05Jo, jag har läst om detta tidigare. Så det är inget nytt i sig. Men du skriver bara att hälarna ska nå ner till pedalen. Och sen med skorna iklickade ska knäet vara lätt böjt. Jag kanske är trög, men jag tolkar detta som att man först testar utan skor med
Jo, jag har läst om detta tidigare. Så det är inget nytt i sig. Men du skriver bara att hälarna ska nå ner till pedalen. Och sen med skorna iklickade ska knäet vara lätt böjt. Jag kanske är trög, men jag tolkar detta som att man först testar utan skor med
Quote from Rasmus Olsson on 9 June 2009, 14:47Kanske lite oklart, men det är med skor.
Kanske lite oklart, men det är med skor.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 15:21Glöm inte att sulornas tjocklek varierar med olika skor... Vad jag minns så gäller regeln främst för gamla hederliga italienska cykelskor med lädersula. Med 2 cm slitklack på dagens dojor bör man fundera lite. Rekommendationen gäller kanske bäst som riktl
Glöm inte att sulornas tjocklek varierar med olika skor... Vad jag minns så gäller regeln främst för gamla hederliga italienska cykelskor med lädersula. Med 2 cm slitklack på dagens dojor bör man fundera lite. Rekommendationen gäller kanske bäst som riktl