Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 11:50Tror det där är väldigt individuellt. Personligen tror jag det som ett första steg kan vara bra att jobba mot 5 pass i veckan på kring 5 km. Efter det lägga på 1km på något av passen varje vecka till man kommer upp i någonting liknande 6/8/6/6/12 (38 km/v
Tror det där är väldigt individuellt. Personligen tror jag det som ett första steg kan vara bra att jobba mot 5 pass i veckan på kring 5 km. Efter det lägga på 1km på något av passen varje vecka till man kommer upp i någonting liknande 6/8/6/6/12 (38 km/v
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 12:16Jens: Här kommer en lite snabb förklaring om farter/hur man utför dem utan att gå in för djupt på det (tar för mycket plats). Försök dock hellre bara fokusera på att få kontinutet i löpningen först 😉 Satsa på att komma upp i 5/8/5/5/12 km pass under en v
Jens: Här kommer en lite snabb förklaring om farter/hur man utför dem utan att gå in för djupt på det (tar för mycket plats). Försök dock hellre bara fokusera på att få kontinutet i löpningen först 😉 Satsa på att komma upp i 5/8/5/5/12 km pass under en v
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 14:02Jens: Om jag förstår dig rätt så tränar du alltså aldrig längre än 5 km, eller?
Vad har du för mål med din träning? Den frågan är nog den första du bör ställa dig själv innan du egentligen akn förvänta dig några vettiga svar. Målet med träningen styr ju h
Jens: Om jag förstår dig rätt så tränar du alltså aldrig längre än 5 km, eller?
Vad har du för mål med din träning? Den frågan är nog den första du bör ställa dig själv innan du egentligen akn förvänta dig några vettiga svar. Målet med träningen styr ju h
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 15:27Tack så mycket micke! Väldigt upplysande. 🙂
Jag kör mest 5 km ibland kör jag milen, en gång körde jag 2 mil men det var mest att ta sig runt. Där sprang jag 5 km i taget med 3 min stretch och vatten paus emellan. Men som sagt mest 5 km. Jag ska springa
Tack så mycket micke! Väldigt upplysande. 🙂
Jag kör mest 5 km ibland kör jag milen, en gång körde jag 2 mil men det var mest att ta sig runt. Där sprang jag 5 km i taget med 3 min stretch och vatten paus emellan. Men som sagt mest 5 km. Jag ska springa
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 18:25Micke: Varför just fem pass i veckan? 🙂
Micke: Varför just fem pass i veckan? 🙂
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 07:52Jag tycker egentligen inte det är något fel på Mickes råd, dock möjligen att de vänder sig till helt otränade personer. Till sådana kan jag snarare hålla med Micke om upplägget med bara eller nästan bara lugna pass till att börja med.
Själv var jag aktiv
Jag tycker egentligen inte det är något fel på Mickes råd, dock möjligen att de vänder sig till helt otränade personer. Till sådana kan jag snarare hålla med Micke om upplägget med bara eller nästan bara lugna pass till att börja med.
Själv var jag aktiv
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:03Du lär inte bli lika gammal som Jens och då faller tanken på hur det var för dig.
Du lär inte bli lika gammal som Jens och då faller tanken på hur det var för dig.
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:24Vaa...?
Vaa...?
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:35Jag känner igen mig väldigt mycket i Jens och Markus beskrivningar. När jag blev "biten" för 7 år sen, efter ett antal år som periodare, körde jag ett liknande upplägg de första åren. Frånsett Göteborgsvarvet under det första året sprang jag egentligen in
Jag känner igen mig väldigt mycket i Jens och Markus beskrivningar. När jag blev "biten" för 7 år sen, efter ett antal år som periodare, körde jag ett liknande upplägg de första åren. Frånsett Göteborgsvarvet under det första året sprang jag egentligen in
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:00Intressant läsning... Jag har sysslat med träning hela livet och när jag drog av min hälsena 2004, tog jag upp löpträning, för att komma igång igen.. Jag använde mig då av Anders Szalkai löpprogram. Tycker att det varit mycket bra att följa, för att idag
Intressant läsning... Jag har sysslat med träning hela livet och när jag drog av min hälsena 2004, tog jag upp löpträning, för att komma igång igen.. Jag använde mig då av Anders Szalkai löpprogram. Tycker att det varit mycket bra att följa, för att idag