Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

jag tänkte börja nästa år med att börja träna, hittills har jag mest rört mig för att det är avkopplande. Tänkt mål är Sala halv im.
Jag behöver ha 2 pass på helgen, ett lördag och ett söndag, tänkta som långpass. Jag cyklar till jobbet varje dag, 2x10km

Cyklingen till och från jobbet är perfekt grundnivåträning.

Cykling:
Mån-fre: till och från jobbet
Lör: Kvalitetscykelpass, antingen intervaller eller ett långpass 2tim

Löpning:
Ett kvalitetspass under veckan, typ intervaller eller backintervaller (1tim

Jag tackar för den. Börjar där och får se hur det känns.

Är det någon mening att lägga in planerade intervaller på väg till jobbet på cykeln? "Spara" sig på helgerna med 2timmars rundor (6 mil) eller skall man gå på och försöka få upp distansen till 9-1

Bara rent generellt kring långdistansträning för triathlon.
1) Det spelar mindre roll hur snabbt du kan springa. Det som spelar roll är hur snabbt du springer långsamt. Efter simningen och cyklingen är du inte direkt sprittig i benen längre. Glykogenet ä

Bra svar hittills.

Vilodagar är ju väldigt personligt. Som du skriver är det många som skippar dem inom triathlon.

Jag brukar köra det måndag eller fredag beroende på helgen. Men att vara helt still tror jag inte på. Att ha helvila en helledig dag kän

Med X antal tri.tävlingar I bagaget , vill jag tillföra följande:

Lägg ner lite krut på att få en bra simteknik I crawl. Om man inte gjort en längre tävling (halv Im eller längre) gäller det att disponera krafterna till löpmomentet . Försök få in en bra

Hej och grattis att du hittat till den här sporten. Jag skriver inte så mycket mer om träningsupplägget. De har rätt de som skrivit tidigare eller tror jag för inget är säkert i den här världen. Öka successivt långpassens längd i vår, ingen brådska nu. So

Det viktiga jag tycker du ska tänka på ang vilodagar är att vila från alla grenar men du behöver inte vila från alla grenar samtidigt för det. Efter flera dagar med mycket ben t.ex. finns det ingen anledning till att inte kunna köra ett simpass dagen efte

Tack igen, kul med så mycket feedback. Jag hittade till någon form av kombisport pga tidsbrist, började som löpare cykla till jobbet och enda möjligheten att fortsätta löpning var att helt enkelt gå upp till kontoret och byta till löparskor direkt efter c

Kör verkligen många yoga? Funderade själv på om jags kulle ge mig in på en sådan kurs för jag är något så otroligt stel i benen (och rygg/axlar, dottern kan inte luta sitt huvud mot muskelfästen i axlar eller mellan skulderblad utan att det gör ordenligt