Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Sara om träningsmängden. Det är inte antalet minuter som räknas utan kvaliteten.
Jag lade om min träning för drygt 1,5år sedan från många och långa ganska meningslösa pass till kortare mer kärnfulla pass och jag har blivit både starkare och sna

Den ständigt återkommande diskussionen... och som vanligt är det korrekta svaret inte att det är si eller att det är så, utan helt enkelt att "det beror på". Det beror t.ex. på
* din (och din kropps) tidigare erfarenhet av träning
* vilka mål du har -

Här finns en intressant artikel i ämnet:

Den nödvändiga distansträningen

Återigen saknar jag gilla-knappen...

Mattias Krantz - Jag har aldrig sagt att det är onödigt med distansträning och mängd, absolut inte. jag är inte heller för crossfit-upplägg där man hetsar livet ur sig på 20 minuter. MEN jag vände mig emot den tävling i ve som tränar mest som triathleter

Sara: det var inte specifikt riktat mot dig, utan snarare mot den "sanning" eller argument som alltid brukar dyka upp i den här typen av diskussioner förr eller senare. Och då uppstår nästan alltid en diskussion som är lika polariserad som alla andra disk

Det där är nog lite grann beroende på tur i det genetiska lotteriet också. Men jag tror nog att man med stor säkerhet kan säga att de som tränar 15-20 h i veckan inte gör det för att de inte klarar att göra ett IM utan den träningsmängden utan för att de

En sak som jag noterar , som glöms bort , är det sk. "pannbenet" . Är man inte extremt duktig , tränar extremt mycket (utan annat att ta hänsyn till) , så är mer än halva loppet ren vilja . Och det är där kvalitetspassen kommer in. Nöta in den teknik som