Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFunktionskläder stinker trots tvä …
You need to log in to create posts and topics.

Ocean (Lindome Miljöprodukter) finns ju annars mellan bostaden och jobbet.

Nejnej, det är enkom en fråga om selektiv varseblivning. Guckoblä känner jag bara doften av när jag behöver, medan de skira nyaserna i en St Magdalene kan skönjas bara nån håller fram korken.

😀

Jag gör som Zandra. Tvättar plaggen i förhöjd temperatur ibland. Då försvinner doften ett tag.

Högaktningsfullt
Hans B

Har ett gäng underställströjor som jag ska testa att köra i 60 grader innan jag hinner slänga dom för att se om det funkar.
Ättika har jag provat men tycker det funkar sådär. Kanske ska testa en kombination 60 grader och ättika.

Så här står det på Perstorp Ättikas frår&svarssida:

"För att ta bort svettlukt lägger man kläderna i blöt i handfatet och häller i ca 0,5 dl ättika. Låt ligga en stund och tvätta sedan som vanligt. Man kan även dosera ättikan direkt i tvättmedelsfacket i

Det gäller bara att cykla tillräckligt snabbt för att slippa känna odörerna från kläderna 😉

Kör dem i 60 grader och sköljmedel. De stinker inte vid start, däremot kan de vid slutfört pass ha en viss doft. Men det tolkar jag som ett väl utfört pass...

jag har hört att man inte ska ha sköljmedel till funktionskläder...det tar bort "funktions" ur kläderna. Speciellt för lycra.

Inte sköljmedel som sagt var....det frstör elasticiteten i plaggen.
Jag använder flytande Via (pga den härligt fräscha doften) överdoserar nåt, men kläderna doftar tt efter en tvätt

Vad är det i sköljmedlet som inte funkar med funktionsplagg?

Vill gärna ha lite mer detaljer, men kanske ska ändra taktik för nya funktionskläder. De som redan är tvättade ett 100-tals gånger är väl redan förstörda. Det fungerar bra, men kanske skulle va