Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 22:40fick ju rota fram grejerna: undertröjan Alessandro Made in Italy Merino Wool Extra Fine 40 grader, sockarna SmartWool, cykeltröjan helt utan etikett
fick ju rota fram grejerna: undertröjan Alessandro Made in Italy Merino Wool Extra Fine 40 grader, sockarna SmartWool, cykeltröjan helt utan etikett
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 10:12Nackdelen med ullen (ur tvätt- och luktperspektiv) är att när jag torktumlar den tillsammans med kläder av andra funktionsmaterial så är ullen fortfarande fuktig när det andra är torrt och maskinen anser sig klar.
Sen blir kläderna liggande i maskinen ti
Nackdelen med ullen (ur tvätt- och luktperspektiv) är att när jag torktumlar den tillsammans med kläder av andra funktionsmaterial så är ullen fortfarande fuktig när det andra är torrt och maskinen anser sig klar.
Sen blir kläderna liggande i maskinen ti
Quote from Rasmus Olsson on 1 October 2009, 10:16Inte skulle ajg då torktumla yllekläder, eller andra dyra cykelkläder heller för den delen.
Inte skulle ajg då torktumla yllekläder, eller andra dyra cykelkläder heller för den delen.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 10:21Nä, tydligen många som låter bli det. Jag har gjort det i många år och väntar fortfarande på bakslagen....
Nä, tydligen många som låter bli det. Jag har gjort det i många år och väntar fortfarande på bakslagen....
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:03Är det inte ett bakslag att nytvättade kläder luktade disktrasa....
edit: bedrövlig tempus form "luktar disktrasa"
Är det inte ett bakslag att nytvättade kläder luktade disktrasa....
edit: bedrövlig tempus form "luktar disktrasa"
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:29Fast det beror ju inte på att de torktumlas....
Fast det beror ju inte på att de torktumlas....
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 16:52Luktade igår på den 11 år gamla no-name underställströja jag råkade springa i. Blå syntet, löjligt slitstark, ingen lukt. Bra pris/prestanda!
Luktade igår på den 11 år gamla no-name underställströja jag råkade springa i. Blå syntet, löjligt slitstark, ingen lukt. Bra pris/prestanda!
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 13:01Jag vill inte köpa merinoull av anledningen hur merinofåren behandlas. Sök på mulesing om ni är nyfikna...
Jag vill inte köpa merinoull av anledningen hur merinofåren behandlas. Sök på mulesing om ni är nyfikna...
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 13:43Det finns olika sorters merinoull så det gäller ursprungsland mer än ullsort.
Det finns olika sorters merinoull så det gäller ursprungsland mer än ullsort.
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 13:54Mig veterligen kommer väl större delen av all merinoull från Australien och Nya Zeeland och i båda länderna tillämpas mulesing. Därmed måste man nog kolla mer noggrannt på exakt vilken producent ullen kommer ifrån och den informationen är inte alltid så l
Mig veterligen kommer väl större delen av all merinoull från Australien och Nya Zeeland och i båda länderna tillämpas mulesing. Därmed måste man nog kolla mer noggrannt på exakt vilken producent ullen kommer ifrån och den informationen är inte alltid så l