Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFusk eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

När jag springer min runda på 5 km kan jag ibland vila efter att jag sprungit tex 2,5 km. Jag känner att det egentligen är att fuska. Jag borde springa hela fem km sen vila. Tycker ni att det är att fuska! (H)

Nej verkligen inte! Kanske just de passen ska ha en paus efter 2.5 km.

Inte fusk alls!

Se det som ett 2 x 2,5 km pass med långa intervaller istället. Och välj stå- lr gåvila efter behag 😉

Instämmer. Det är inte fusk! Intervallpass kan se olika ut långa, korta, få eller flera intervall. Och det är bara du som kan bestämma om det fusk eller inte i passet 😉

Enligt mig är det bara "fusk" om du exempelvis ska springa 5 km så fort du kan, dvs tar tiden, och stänger av klockan när du vilar efter 2,5 km, för att sedan starta den igen när du vilat klart. Då blir det ju ingen rättvis tidtagning.

Men annars är det

Om du planerat vilan så är det ok men om du går ut och tänker dig att löpa 5km i sträck men sen tar en vilopaus när du blir trött så då är det fusk.

Fusk är om du säger att ha sprungit 5km i sträck utan att erkänna att du tagit en vila.

inte att fuska alls 😉 jätte bra att vila när du känner att du behöver en vila! du springer ju 5 km trots allt!! (V) heja dej!

Ja, det är fusk. Om du tränar för tävling så lurar du dessutom dig själv.

Dock är det väldigt vanligt. Jag springer ofta med vänner som har autopaus på sina GPS-klockor men ändå registrerar sträcka plus faktisk löptid som totaltid. Sedan ojar de sig över

Fusk gör man i lönndom och det är någon annan som drabbas.

Du berättar öppet så det är således inget fusk.