Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På årets Stockholm Halvmarathon missade jag en tredjeplats i 60-årsklassen på grund av att yngre löpare, kanske en 25-åring, lånat nummerlappen från någon som var anmäld i 60-årsklassen. Tycker du att det är fusk eller helt OK? Jag har bildbeviset på min

Ju rikare desto snikare.

Fusk i allra högsta grad 🙁

Jag tycker inte att det är OK faktiskt, även om syftet inte är att fuska. Om jag var du så skulle jag kontakta kansliet. Får man inte överlåta nummerlappar så får man inte och gör man det ändå så blir det felaktigheter i resultatlistan.

Sedan är väl det märkligt att det inte går att få återbetalning på anmälningsavgiften (minus administrationsavgift). Då uppkommer såna här situationer.

Jag tycker det är mycket mer förkastligt att hänga ut folk sådär som Björn Sunesson har gjort. Prata m

Jag kan ha viss förståelse för att folk köper startplatser i lopp som Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet där det blir fullt många månader i förväg, men här där det blev fullt en enda månad innan loppet (16/8) känns det inte lika motiverat.

Jag tycker inte alls det var illa gjort. Som sagt, det är förståeligt att folk vill köpa startplatser när det är fullt, men att vara i 30-årsåldern och ta emot en medalj i 60+-klassen är ju bara pinsamt.

Det är absolut inte okej tycker jag. Särskilt inte om det rör sig om pallplatserna, men jag gillar det inte annars heller om jag ska vara uppriktig. Jag tycker det är fusk.

Det är inte heller riktigt klokt att man inte kan överlåta sin startplats om man

Helt fel tycker jag oxå.Förekommer en massa fusk,vet att en del har sprungit seedningslopp inför Gbg varvet med 2 chip.I det fallet hamnade en 2:20 löpare i startgrupp 2.Till vilken nytta då?.Förra året startade jag i 2an,sprang förbi 1800st o 187 var sna

Jag förstår inte hur den människa är funtad som med gott samvete (?) kan ställa sig på prispallen och ta mot en medalj som man inte förtjänat .... Fy (t-)