Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Tycker du det är ok att tävla i någon annans namn om du samtidigt "riskerar" att vinna eller placera dig högt i ålderklassen? På Varvet var det massor av löpare som lämnat nummerlappen till någon annan- äldre löpare lät unga springa i deras namn och kvinn

Tänker du köra dessa kampanjer efter varje lopp?

Nej jag tycker inte det är ok. Vet dock inte om jag tycker att det är ok att lägga ut bild på dem som du har gjort heller, men det är en annan fråga.

Jag har inte problem med att man säljer sitt startnummer till någon annan eftersom det inte går att överlåta sin plats på "lagligt" sätt.

MEN det du visar är verkligen tråkigt! Om överlåtelsen får sådana konsekvenser måste man kunna göra något åt det i e

Det är arrangören av loppet som bidrar till det här. Tillåt försäljning och namnbyte så stävjar man en stor del av problemet.

Edit:
Diskvalificera alla som springer i fel namn så tvingar man folk till att faktiskt genomföra namnbytet.

De har ju knappast något "ont uppsåt" och är oftast helt ovetande om dessa konsekvenser så varför hänga ut folk? Det lär knappast få folk att sluta överlåta startplatser. Sköt detta mer diskret.

Tror inte detta handlar om att löpare vill fuska och försöka komma hörgre på några listor. Går det inte att byta namn på en startplats får man räkna med att det springs en del under fel namn. Tycker det är ganska fjantigt att driva detta som du gör, och h

Anders: +1 (t+)

Ja, varför är det så svårt med tillåtet namnbyte? Blir det merjobb för arrangörerna, eller?

Det är lätt att säga till andra att ”slappna av” om man inte själv bryr sig. Men om man tränat stenhårt under ett år har jag full förståelse för att man inte kan ”slappna av” när någon oberättigad får ta åt sig äran.

Har du pratat med Göteborgsvarvet?

Sätt tryck på arrangörerna! I dessa datatider så borde det inte vara så arbetskrävande att tillåta namnbyten. Men då får de ju räkna med att alla amnälda eller i alla fall nästan alla anmälda springer loppet...