Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med TS, att det är fel när folk tappar topplaceringar p.g.a detta.

Sedan att någon i 4:an ger sin lapp till någon som tar sig runt på 2 timmar kvittar mig. Men det är ju svårt att definiera gränserna, Varvets personal kanske skulle granska to

De kanske vill slippa startplatsförsäljning till hutlösa priser på svarta marknaden när loppen är fullbokade? Fast det borde ju vara köparens problem.

Jag har också funderat på det där med "svarta marknaden", är det verkligen ett problem på dom lopp som tillåter namnändring ?

Kan ju finnas folk som köper massa platser för att enbart göra affärer.

Ja, det förstår jag men frågan är om det är verkligen sker på dom lopp som redan nu tillåter namnändring (VL, VR, Lidingö, Vansbro m.fl)

Det blir ju aldrig någon svartabörshandle då det alltid finns gott om folk som blir sjuka och skadade inför loppen och som då säljer sina startbevis ibland t.o.m till underpris. Då står svartabörshandlarna där med lång näsa, tror jag...

Det är alltid fler som hoppar av än som vill hoppa på i sista minuten, så priset brukar sjunka ju närmare loppet man kommer, även om man tillåter namnändring. Har svårt att se att det skulle finnas någon svart marknad för Vasaloppet t.ex. då det alltid fi

Jag tycker att det är fel när folk tappar topp-placeringar, men detta kommer att ske så länge arrangörerna inte tillåter namnbyte. Däremot så skulle jag kunna springa under någon annans namn om det betyder att jag fick delta i loppet.

Jag tycker fördend

mig personligen drabbar det inte särskilt mycket eftersom jag inte har nåt med placeringarna att göra, om jag får plats 9687 eller 9234 kvittar mig faktiskt.

Jag kan dock förstå de som blir drabbade och blir nerpetade i reslutatlistan och kanske missar e

Håller med josefine!

Väldigt onödigt att hänga ut vissa personer på det viset, visst förstår jag om någon som egentligen skulle ha tagit en medalj, och blir nerpetad pga att någon annan person sprang i fel nummerlapp, då skulle jag bli skitsur.

Men att