Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:36Jag håller med TS, att det är fel när folk tappar topplaceringar p.g.a detta.
Sedan att någon i 4:an ger sin lapp till någon som tar sig runt på 2 timmar kvittar mig. Men det är ju svårt att definiera gränserna, Varvets personal kanske skulle granska to
Jag håller med TS, att det är fel när folk tappar topplaceringar p.g.a detta.
Sedan att någon i 4:an ger sin lapp till någon som tar sig runt på 2 timmar kvittar mig. Men det är ju svårt att definiera gränserna, Varvets personal kanske skulle granska to
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:39De kanske vill slippa startplatsförsäljning till hutlösa priser på svarta marknaden när loppen är fullbokade? Fast det borde ju vara köparens problem.
De kanske vill slippa startplatsförsäljning till hutlösa priser på svarta marknaden när loppen är fullbokade? Fast det borde ju vara köparens problem.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:40Jag har också funderat på det där med "svarta marknaden", är det verkligen ett problem på dom lopp som tillåter namnändring ?
Jag har också funderat på det där med "svarta marknaden", är det verkligen ett problem på dom lopp som tillåter namnändring ?
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:44Kan ju finnas folk som köper massa platser för att enbart göra affärer.
Kan ju finnas folk som köper massa platser för att enbart göra affärer.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:52Ja, det förstår jag men frågan är om det är verkligen sker på dom lopp som redan nu tillåter namnändring (VL, VR, Lidingö, Vansbro m.fl)
Ja, det förstår jag men frågan är om det är verkligen sker på dom lopp som redan nu tillåter namnändring (VL, VR, Lidingö, Vansbro m.fl)
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:59Det blir ju aldrig någon svartabörshandle då det alltid finns gott om folk som blir sjuka och skadade inför loppen och som då säljer sina startbevis ibland t.o.m till underpris. Då står svartabörshandlarna där med lång näsa, tror jag...
Det blir ju aldrig någon svartabörshandle då det alltid finns gott om folk som blir sjuka och skadade inför loppen och som då säljer sina startbevis ibland t.o.m till underpris. Då står svartabörshandlarna där med lång näsa, tror jag...
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 11:00Det är alltid fler som hoppar av än som vill hoppa på i sista minuten, så priset brukar sjunka ju närmare loppet man kommer, även om man tillåter namnändring. Har svårt att se att det skulle finnas någon svart marknad för Vasaloppet t.ex. då det alltid fi
Det är alltid fler som hoppar av än som vill hoppa på i sista minuten, så priset brukar sjunka ju närmare loppet man kommer, även om man tillåter namnändring. Har svårt att se att det skulle finnas någon svart marknad för Vasaloppet t.ex. då det alltid fi
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 11:02Jag tycker att det är fel när folk tappar topp-placeringar, men detta kommer att ske så länge arrangörerna inte tillåter namnbyte. Däremot så skulle jag kunna springa under någon annans namn om det betyder att jag fick delta i loppet.
Jag tycker fördend
Jag tycker att det är fel när folk tappar topp-placeringar, men detta kommer att ske så länge arrangörerna inte tillåter namnbyte. Däremot så skulle jag kunna springa under någon annans namn om det betyder att jag fick delta i loppet.
Jag tycker fördend
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 11:04mig personligen drabbar det inte särskilt mycket eftersom jag inte har nåt med placeringarna att göra, om jag får plats 9687 eller 9234 kvittar mig faktiskt.
Jag kan dock förstå de som blir drabbade och blir nerpetade i reslutatlistan och kanske missar e
mig personligen drabbar det inte särskilt mycket eftersom jag inte har nåt med placeringarna att göra, om jag får plats 9687 eller 9234 kvittar mig faktiskt.
Jag kan dock förstå de som blir drabbade och blir nerpetade i reslutatlistan och kanske missar e
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 11:07Håller med josefine!
Väldigt onödigt att hänga ut vissa personer på det viset, visst förstår jag om någon som egentligen skulle ha tagit en medalj, och blir nerpetad pga att någon annan person sprang i fel nummerlapp, då skulle jag bli skitsur.
Men att
Håller med josefine!
Väldigt onödigt att hänga ut vissa personer på det viset, visst förstår jag om någon som egentligen skulle ha tagit en medalj, och blir nerpetad pga att någon annan person sprang i fel nummerlapp, då skulle jag bli skitsur.
Men att