Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFy fan
You need to log in to create posts and topics.

nytta enligt experterna på en muskelbyggarsida

citat///Clenbuterol hydrochloride, Clenbuterol hcl eller bara Clenbuterol som den ofta kallas, är en europeisk astmamedicin som har fettförbrännande, viktminskande och anti-katabola effekter som liknar Efedr

Men jag tror inte att Contador behöver tappa mer fett under ett etapplopp och framför allt så borde det ha varit synligt både före o efter i de andra testerna.

Har inte BanARNE något på rummet som passar bättre?
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=7079ae35813f45b88f89ff5b6bde9d21.jpg&Size=

HÄGERFORS har nog redan dragit sina slutsatser.

Kan mycket väl finnas andra orsaker än medvetet fusk,
Clenbuterol används mot astma vilket Contador sägs ha:
http://www.eurosport.se/cykel/lofkvist-arg-pa-contador_sto2487263/story.shtml

Men att skylla på

Troligtvis har WADA ett gränsvärde för att det ska vara "dopingnivå" och inte något annat.

David, vad tror du om teorin om att det skulle röra sig om en tranfusion? Stämmer den behöver ju inte intaget av ämnet sättas i relation till exakt vilken nytta det gör under touren, utan snarare huruvida det gör någon nytta i t.ex. en uppbyggnadsfas/för

Clenbuterol tas upp till närmast 100% vid oral tillförsel. 
Jag vet inte hur stora doser som ges till djur för att göra deras muskler stora, möra och fina men vid studier gjorda på djur, exempelvis häst (inget jag stödjer så där men i vilket fall) har man

Jag håller med om att det inte är helt otänkbart.

Vilka mängder kött som krävs är en annan fråga, 40g låter väl lite.
Absorptionen från en köttbit är betydligt sämre än från
ett läkemedel med designat upptag.

Har du några bra referenser på det, Peter?

Jag har iofs inte letat mycket men har inte läst något om detta.

Inte mer än utlåtanden från vissa "experter" som ansåg det osannolikt att Alberto skulle satt i sig "flera stekar".

Men jag tror inte de nödvändigtvis har mer på fötterna - läste annorstädes att det har förekommit att folk fått i sig tillräckligt med Cl