Quote from Guest on 5 July 2010, 10:15"almost as an afterthought, Dr. Rowlands and his colleagues repeated the entire experiment with experienced female riders. This time, though, the results were quite different. ...
“We need more research” into the differences between male and female athl
"almost as an afterthought, Dr. Rowlands and his colleagues repeated the entire experiment with experienced female riders. This time, though, the results were quite different. ...
“We need more research” into the differences between male and female athl
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 10:25Det var som sjutton! Ja ja... Nu är det ju vetenskapligt bevisat. 😉
Det var som sjutton! Ja ja... Nu är det ju vetenskapligt bevisat. 😉
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 10:46Intressant artikel, tack för den!
Intressant artikel, tack för den!
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:23Jag skulle inte dra alltför stora växlar på det, totalt har de mätt på 24 vältränade individer (tolv män, tolv kvinnor). Inte direkt ett genomsnitt av befolkningen eller ens av idrottsvärlden.
Jag skulle inte dra alltför stora växlar på det, totalt har de mätt på 24 vältränade individer (tolv män, tolv kvinnor). Inte direkt ett genomsnitt av befolkningen eller ens av idrottsvärlden.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:32P-piller nya inne-dopingen för manliga ultralöpare?
P-piller nya inne-dopingen för manliga ultralöpare?
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:36Undra om det är samma:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4394454&postcount=1
Undra om det är samma:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4394454&postcount=1
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:38Det är samma!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20508536
Det är samma!
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:43Att det inte är fler än 12 är vanligt, så det fäster jag mindre vikt vid. Om de kan göra om det med samma resultat vore det ju förståss ännu mer intressant.
Det vore intressantast med fler studier på kvinnor, för det är nog ganska troligt att en studie g
Att det inte är fler än 12 är vanligt, så det fäster jag mindre vikt vid. Om de kan göra om det med samma resultat vore det ju förståss ännu mer intressant.
Det vore intressantast med fler studier på kvinnor, för det är nog ganska troligt att en studie g
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:51Annica: Man kan väl bara hoppas att forskningen till slut kommer ikapp sig själv och också inser att man måste studera samma saker utifrån två perspektiv och inte dra slutsatser baserat på att båda könen skulle reagera lika på samma sak och ha samma fysio
Annica: Man kan väl bara hoppas att forskningen till slut kommer ikapp sig själv och också inser att man måste studera samma saker utifrån två perspektiv och inte dra slutsatser baserat på att båda könen skulle reagera lika på samma sak och ha samma fysio
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:52Jag tror faktiskt inte att de stämmer för mediciner. De studier som görs för att få nya läkemedel godkända är stora och innehåller både män och kvinnor.
Däremot stämmer de för en del grundforskning där man har mindre försöksgrupper och försöker minska va
Jag tror faktiskt inte att de stämmer för mediciner. De studier som görs för att få nya läkemedel godkända är stora och innehåller både män och kvinnor.
Däremot stämmer de för en del grundforskning där man har mindre försöksgrupper och försöker minska va