Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Annika, man började alltså forska på män eftersom det mest var män som fick hjärtinfarkt. Senare upptäckte man att kvinnor inte reagerade likadant som män vid samma sjukdom, dvs mer forskning behövdes. Nu håller bl a författaren till din artikel på med så

M H, jag litar nog mer till Karin Schenck-Gustafsson, överläkare på Kardiologkliniken vid Karolinska sjukhuset i Stockholm som jobbar med saken, och som forskar på området själv. Känns som att en sån borde veta.

Anna, om det är mig du menar så var det väl ungefär precis det jag sagt hela tiden?

På länken jag gav refererar man till Läkemedelsverket. Jag citerar från Läkemedelsverket:

http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER---2004/Inte-bara-brandman---konsfordelning-och-konsskillnader-i-kliniska-lakemedelsprovningar/

"
Slutsats

Samm

Det var inte riktat till dig bara Annica, vad jag ville säga var att det kanske inte är så märkvärdigt att det ser ut som det gör. Ingen konspiration eller illvilja, mer att forkningen fortfarande har luckor som bl a Karin Schenck-Gustafsson försöker täpp

Anna, det verkar som vi är helt överens 🙂