Quote from Guest on 26 July 2010, 23:58Hejsan,
Idag väger jag 93 kg... och detta vill jag ändra på, förra veckan sprang jag 4 löppass och gick ned 2 kg. Jag undrar om det finns ett löppass som är bättre än ett annat. Skall jag springa snabbt? Långt? Långsamt? Lite tips skulle uppskattas 🙂
T
Hejsan,
Idag väger jag 93 kg... och detta vill jag ändra på, förra veckan sprang jag 4 löppass och gick ned 2 kg. Jag undrar om det finns ett löppass som är bättre än ett annat. Skall jag springa snabbt? Långt? Långsamt? Lite tips skulle uppskattas 🙂
T
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 00:08Du ska definitivt springa långt, länge, och sakta. Vid lågintensiv ansträngning löpning långt, länge, sakta använder "bränner" kroppen fett för att tillgodogöra energibehovet. Vid högintensiv ansträngning (löpning kort, kort tid, snabbt) använder sig krop
Du ska definitivt springa långt, länge, och sakta. Vid lågintensiv ansträngning löpning långt, länge, sakta använder "bränner" kroppen fett för att tillgodogöra energibehovet. Vid högintensiv ansträngning (löpning kort, kort tid, snabbt) använder sig krop
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 00:19Tror oxå på långt länge och sakta, meeeen
skruva på maten oxå, maten säter vi i oss varje dag, vecka efter vecka...En liten justering (tex mindre port) inget kaffebröd etc gör stor skillnad på resultatet.
Jag var i din sits i höstas, ge dig fan på det
Tror oxå på långt länge och sakta, meeeen
skruva på maten oxå, maten säter vi i oss varje dag, vecka efter vecka...
En liten justering (tex mindre port) inget kaffebröd etc gör stor skillnad på resultatet.
Jag var i din sits i höstas, ge dig fan på det
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 00:26hm. det är väl ointressant om kroppen bränner fett eller socker. i slutändan är det den förbrända energin som räknas. Spring fort och långt! 😉
spring på du precis så snabbt och länge som du tycker det är kul, rör dig mer i allmänhet och dra ner lite(!)
hm. det är väl ointressant om kroppen bränner fett eller socker. i slutändan är det den förbrända energin som räknas. Spring fort och långt! 😉
spring på du precis så snabbt och länge som du tycker det är kul, rör dig mer i allmänhet och dra ner lite(!)
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 01:13Nej, Anna har fel på två punkter. (1) Det är inte alls den förbrända energin som räknas. Kolhydrater dvs. socker som du inte förbränner kommer ut den naturliga vägen. Fett som man inte förbränner kommer inte ut den naturliga vägen. På senare år har det va
Nej, Anna har fel på två punkter. (1) Det är inte alls den förbrända energin som räknas. Kolhydrater dvs. socker som du inte förbränner kommer ut den naturliga vägen. Fett som man inte förbränner kommer inte ut den naturliga vägen. På senare år har det va
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 01:17PS: Med "spring långt och sakta" menar jag - spring 2 mil i 6:30 tempo.
Mån: 1 mil 5:20 tempo.
Tis: vila
Ons: 2 mil 6:30 tempo.
Tors: Löpstyrketräning.
Fre: vila.
Lör: 2 mil 6:30 tempo.
Sön: Löpstyrketräning.
PS: Med "spring långt och sakta" menar jag - spring 2 mil i 6:30 tempo.
Mån: 1 mil 5:20 tempo.
Tis: vila
Ons: 2 mil 6:30 tempo.
Tors: Löpstyrketräning.
Fre: vila.
Lör: 2 mil 6:30 tempo.
Sön: Löpstyrketräning.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 05:49Jag vägde också en bit över 90 kg i vintras, 94 som högst. Nu väger jag ca 86kg. Mina medel:
* Träna löpning 1-4 gånger i veckan varje vecka sedan april.
* Fortsätta gymma, lite mindre på sommaren då löpningen tar över.
* Äta frukost, vilket jag aldrig g
Jag vägde också en bit över 90 kg i vintras, 94 som högst. Nu väger jag ca 86kg. Mina medel:
* Träna löpning 1-4 gånger i veckan varje vecka sedan april.
* Fortsätta gymma, lite mindre på sommaren då löpningen tar över.
* Äta frukost, vilket jag aldrig g
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 06:02Så det e därför alla 100-meters löpare är så lönnfeta? 😉
Klart det är bra att springa snabbt också. Dock så tror jag det är bäst att variera sig och att köra både långsamma och snabba pass. Och Anders, varifrån har du fått att man skiter ut kolhydrater s
Så det e därför alla 100-meters löpare är så lönnfeta? 😉
Klart det är bra att springa snabbt också. Dock så tror jag det är bäst att variera sig och att köra både långsamma och snabba pass. Och Anders, varifrån har du fått att man skiter ut kolhydrater s
Quote from ellen olsson on 27 July 2010, 06:18Snälla Anders: Jag orkar inte traggla detta igen men jag tycker att du ska ta och läsa på lite grand för du har faktiskt fel. Det finns flera trådar om detta bara här på Funbeat men om du vill fördjupa dig så finns det gott om seriösa artiklar och rapport
Snälla Anders: Jag orkar inte traggla detta igen men jag tycker att du ska ta och läsa på lite grand för du har faktiskt fel. Det finns flera trådar om detta bara här på Funbeat men om du vill fördjupa dig så finns det gott om seriösa artiklar och rapport
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 06:38Anton: Det som har hjälpt mig att tappa nästan 10 kg är att äta enligt tallriksmodellen, regelbundet ca var 3-4 timme samt att springa lite varje dag. Just detta att springa en liten runda (1-2km) varje dag verkar till att ha varit mest effektivt för jag
Anton: Det som har hjälpt mig att tappa nästan 10 kg är att äta enligt tallriksmodellen, regelbundet ca var 3-4 timme samt att springa lite varje dag. Just detta att springa en liten runda (1-2km) varje dag verkar till att ha varit mest effektivt för jag