Quote from Guest on 8 January 2010, 20:58Jag har som mål att springa ett terränglopp på 8 km samt en halvmara inom två tre månader.
Mitt problem är att jag kånkar runt på för mycket muskelmassa och behöver gå ner några kilo. Visst jag kommer sakna min muskelmassa men för att springa bra så behöv
Jag har som mål att springa ett terränglopp på 8 km samt en halvmara inom två tre månader.
Mitt problem är att jag kånkar runt på för mycket muskelmassa och behöver gå ner några kilo. Visst jag kommer sakna min muskelmassa men för att springa bra så behöv
Quote from Fredrik Närenfors on 8 January 2010, 21:08Spring mycket.
Spring mycket.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 21:23Hur gör man med styrketräningen?
Hur gör man med styrketräningen?
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 21:24Slutar med.
Slutar med.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 21:26Uteslut styrketräningen, träna bara uthållighet i mängder och ät mindre än vad du förbrukar. På egen risk givetvis.
Uteslut styrketräningen, träna bara uthållighet i mängder och ät mindre än vad du förbrukar. På egen risk givetvis.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 21:39Jag vill också minska muskelmassan, speciellt på överrkroppen. Helt onödigt att släpa på som löpare.
Styrketränar bara benen nu. Kör ganska tung frammåt och bakåtcurl 3 set x 8 rep.
Har styrketränat övrigt förut och körde då flera rep med lätta vikter för
Jag vill också minska muskelmassan, speciellt på överrkroppen. Helt onödigt att släpa på som löpare.
Styrketränar bara benen nu. Kör ganska tung frammåt och bakåtcurl 3 set x 8 rep.
Har styrketränat övrigt förut och körde då flera rep med lätta vikter för
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 22:13Hur många reps ska jag då köra när det gäller styrkan? 🙂
Ändå bra att ha styrketräningen men har antagligen tränat för tungt för det som är mitt ändåmål - löpningen.Räcker det då med ett helkroppspass per vecka överkropp? Eller två gånger per vecka? Vi
Hur många reps ska jag då köra när det gäller styrkan? 🙂
Ändå bra att ha styrketräningen men har antagligen tränat för tungt för det som är mitt ändåmål - löpningen.
Räcker det då med ett helkroppspass per vecka överkropp? Eller två gånger per vecka? Vi
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 22:51Jag körde 15 och maxade inte.
2 ggr i veckan om du inte kör nåt annat.
Egen erfarenhet jag är inte sakkunnig på det här.
Jag körde 15 och maxade inte.
2 ggr i veckan om du inte kör nåt annat.
Egen erfarenhet jag är inte sakkunnig på det här.
Quote from Catharina Brattlin on 8 January 2010, 23:09Pär, jag hade satsat på specifik löpstyrka om jag var Du, som Du ju har nytta av i löpningen, och sen struntat i annan styrketräning.
Det klarar Du på ett pass i veckan.
I övrigt, spring och ät det Du behöver för löpträningen så ordnar det sig nog.
Pär, jag hade satsat på specifik löpstyrka om jag var Du, som Du ju har nytta av i löpningen, och sen struntat i annan styrketräning.
Det klarar Du på ett pass i veckan.
I övrigt, spring och ät det Du behöver för löpträningen så ordnar det sig nog.
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 23:12Jag har tidigare följt ett styrketräningsprogram som hette "Workout from hell" som är tänkt för roddare och klättrare som vill bli starka utan att gå upp i vikt. Tyker att det fungerade bra. man blev start både fysiskt och mentalt.
Det hela börjar med et
Jag har tidigare följt ett styrketräningsprogram som hette "Workout from hell" som är tänkt för roddare och klättrare som vill bli starka utan att gå upp i vikt. Tyker att det fungerade bra. man blev start både fysiskt och mentalt.
Det hela börjar med et