Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGå ner i muskler inför lopp
You need to log in to create posts and topics.

Först kämpa en massa för att gå upp i muskelmassa, sen försöka bli av med musklerna för att springa 2 st lopp. Sen då? Ska du börja om igen då? Nej var inte orolig för dina fina muskler, kör på med löpträningen om du tycker det är kul att springa, och oro

Vad gäller vikterna så skulle jag nog inte sänka dem utan snarare höja. Köra så tungt så jag orkar max 3-5 reps per set.

Kolla in tyngd och styrkelyftare, som vill hålla sig kvar inom en viss viktklass, hur de tränar. De springer inte runt med vare sig o

Helt sant Sandra. Ska springa om jag tycker det är kul och inte tänka på hur många kg muskler jag har. Det är springa jag älskar över allt annat. Att då springa runt och oroa sig för muskelmassa är jobbigt och leder till en inre stress.

Efter dessa två

Ska jag då bara kör en övning per muskelgrupp?
Annars tar det för lång tid att genomföra om jag nu ska springa många mil i veckan.

Så om jag springer mer än 90 min behöver jag dryck, annars inte?

Massa utmaningar framför mig nu 🙂

Beror ju lite på temperatur och ansträngning hur mycket dryck man behöver och hur mycket du har druckit innan. Men vi behöver definitivt inte fylla på med vätska så fort som vi tror såvida vi inte ska hålla på länge. Då behöver man fylla på innan det behö

Du ska satsa på spänst-styrka, dvs väldigt få reps med hög vikt i hög fart. Det är vad löpningen behöver, och det bygger inte volym. Sluta med övningar i maskiner, som är alldeles för långsamma för att ge spänst. Belastningen ska vara din egen kropp plus

Det här med drickandets vara eller inte vara verkar vara en lika het potatis varje gång. Jag ser till att trycka i mig ca 2,5 dl sportdryck av egen tillverkning per 20-25 minuter löpning men då har jag en träningsmängd som vida överstiger den vanliga moti

Backträning är styrketräning för löpare!