Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGå ner i muskler inför lopp
You need to log in to create posts and topics.

"Hur många reps ska jag då köra när det gäller styrkan? :)"

Du ska köra 0 reps. Och sen ska du ge dig ut och springa. Vill man bli av med muskelmassa ska man inte träna de muskler man vill bli av med. Svårare än så tror jag inte det är.

Håller med Henrik.

Detta med styrketräning i maskiner har gått för långt.
Ni tycks ju bli bara bli långsammare.
Skulle inte förvåna mig om nån kommer på att smidighet är bättre.

Ut och spring.

Det är väl det här estetiska man jagat med styrketräning, men jag inser att jag blivit mycket slöare sen jag började styrkaträna. Allt går tyngre och sämre ... så ni har helt rätt 🙂 Bara ut och spring

Är du säker på att det verkligen är muskler du har för mycket av?? Slöare, njääääää.... då ska du nog ha lagt på dig ett riktigt köttberg, men troligare ett fläskberg.

Jag styrketränar tungt två gånger i veckan och inte lägger jag på mig mer än några hek

Jag vägde 81.5 för två månader sen. Nu 85. Och när jag vägde 81.5 var det mycket lättare att springa och jag sprang snabbare helt enkelt 🙂
Därför jag vill gå ner dessa kilo igen. Sen om det är fett eller muskler vet jag inte riktigt :p Låter bättre med m

Tänk nu åxå på att kostvalet är annorlunda Pär.

Nu bör du helst ladda med fiber och långsamma kolhydrater samt snabb glukos under passen.

Proteinskolan bör du skippa helt om du vill slippa vikten.

Workout from hell kör jag, finns det några andra metode

Ja du lär ju knappast ha gått upp 3.5 kilo i muskelvikt på två månader. Det vore sensationellt.

Varför jag pekar på detta är att din frågeställning kanske är fel. Det är inte din styrketräning du behöver ändra på utan din kosthållning.

🙂 Ska jag tänka på Manne. Då är det kolhydrater som gäller nu så skippar jag proteinpulver och massa annat jag har kört med.

Hur mycket socker ska jag stoppa i en sån liten flaska du har? 🙂 Införhandlat saft nu också.

Hihi, ser fram emot att vi ska s

Positivt på samma gång är att då är det mest fett och då är det bara springa utav bara den och styrka som jag gjort på lite lägre vikter 🙂
Inget att oroa sig för längre ... hihi

Proteinpulvret kan du dumpa hos mig, jag kan ändå inte både ha kakan och äta den med min träningsmängd.
Jag gissar på att du ska satsa på att bli en löpare och istället variera din träning med cykel samt diverse coreträning typ Pilates.
Variation är allti